Мико Хирвонен (Форд Фиеста RS WRC) постигна втората си поредна победа в рали Швеция с триумфа си в надпреварата през 2011 г. На втора и трета позиция останаха респективно Мадс Остберг (+6,5 сек.) и Яри-Мати Латвала (34,0 сек.).
От своя страна екипът на Форд може да се похвали, че новият им рали автомобил триумфира над конкурентите от Ситроен и техния DS3 WRC в първото състезание от новата ера в световния шампионат. Нещо повече, на подиума се качиха само екипажи с автомобили Фиеста RS WRC.
От своя страна заводските пилоти на Ситроен Себастиен Ожие и Себастиен Льоб останаха 4-и и 6-и, разделени от частния пилот с DS3 WRC Петер Солберг.
Рали Швеция 2011 започна със суперспециален етап в Карлщад, спечелен от Пер-Гунар Андерсон. През първия същински ден пък лидерството бе поето от пилота на Стобарт с Фиеста RS WRC – Мадс Остберг.
През средата на втория ден заводският пилот на Форд Мико Хирвонен успя да измести Мадс Остбер от водещата позиция и с прецизно каране и тактика не я изпусна до края.
Най-трудно по признанията на самия Хирвонен му бе през последните три отсечки от надпреварата. Всъщност това бе следобедното преминаване на същите 3 етапа от сутринта на последния ден от рали Швеция 2011. Причината бе, че ледената настилка бе разтрошена и отстъпила място на прахообразен сняг и на места подаващ се отдолу макадам.
Хирвонен атакуваше отсечките първи, това наложи да чисти пътя за останалите екипажи, но все пак записа трето време. Финландецът коментира, че преминаването на отсечката е било много по-трудно от предварителните му прогнози. Не случайно Остберг записа по-добър резултат от Хирвонен, но най-доброто постижение бе за Латвала.
Петер Солберг пък изпадна до пета позиция в генералното, тъй като в етапа се завъртя на 180 градуса и трябваше да намери удобно място за обръщане, за да може да продължи в правилната посока.
Латвала бе най-бърз и във втората следобедна отсечка, което му помогна да се изкачи до 3-ата позиция в генералното. Той обаче коментира, че има проблеми с управлението на автомобила си.
С второто си време пък Остберг отново намали разликата в общото подреждане между себе си и лидера Хирвонен и тя стана само 4,9 сек.
Ожие изпадна до 5-ата позиция в генералнто след Солберг. Причината за забавянето си Себастиен обясни така:
– Бе невъзможно да почувствам сцепление в задната част на автомобила си. После ударих снежната стена край пътя и във въздушния филтър попадна сняг, сега ми липсва мощност.
Солберг сподели, че отново има проблеми с колата си, въпреки смяната на амортисьорите.
Последният етап в рали Швеция 2011 бе т. нар. Power Stage. Той бе предаван на живо по телевизията, а първите трима в него получиха съответно 3, 2 и 1 точки.
Ожие се превърна в първия пилот, спечелил тази нововъведена отсечка, следван от Льоб и Латвала, а получените от тях точки бяха своевременно отразени в класирането за шампионата.
Лидерът в надпреварата Хирвонен кара изключително внимателно, даде 5-о време и спечели ралито за втора поредна година. Мадс Остберг и Яри-Мати Латвала допълниха местата на подиума.
При Петер Солберг както винаги имаше непредвидени обстоятелства. Този път по време на прехода преди последната отсечка той бе спрян от полицаи. В резултат книжката му е била отнета и затова зад волана на неговия Ситроен DS3 WRC застана навигаторът му Крис Патерсън. Той постигна най-бавен резултат от всички участници във WRC и след толкова успешен уикенд Солберг не успя да запази 4-ата позиция. Все пак обаче норвежецът завърши успешно рали Швеция и взе точки.
Следващата надпревара от календара е рали Мексико (3-6 март 2011 г.)