Начало Moto News WSBK: Най-малките разлики преди последния кръг в историята на шампионата

WSBK: Най-малките разлики преди последния кръг в историята на шампионата

60
0

Том Сайкс и Силвен Гинтоли дойдоха за последния кръг в Катар разделени само от 12 т. Разликата е малка, но има и други години, когато има малки разлики.

2009.Преди последния състезателен уикенд Нориюки Хага води на Бен Спийс с 10 т. – 436 на 426. Американецът се възползва оптимално от ситуацията в Алгарве. Спечели първото състезание и повежда в класирането, докато Хага не финишира. Във втория старт на Бен му трябва само 5-о място, за да спечели шампионата и го постига.
2004. Първите трима в класирането са разделени само от 13 т. Режис Лакони има 295, Джеймс Тозлънд 291 и Крис Вермюлен 282. Въпреки предимството, че си е у дома, Лакони изпусна от контрол Тозлънд, който спечели първото състезание, следван от Хага. Във второто е трети след Хага и Тозлънд. Британвецът печели титлата с 9 т. пред Режис.

2002. Тва е един от финалните уикенди, който ще остане в историята на супербайка. Преди последния кръг на Имола, Колин Едуардс води на Трой Бейлис само с една точка. Бейлис дава всичко, подкрепян от съотборника си Рубен Шаус, но Едуардс печели и двете състезания след епична битка и печели шампионата с 11 т. пред Бейлис.

1998. Първите трима преди последния кръг в Ассен са разделени от 6 т. – Трой Корсър 328.5, Арон Слайд 328 и Карл Фогърти 322.5. Корсър печели първа позиция, но отпада от битката след падане на warm-up сесията, при което си чупи ребра и му се радзкъсва далака. И в двете състезания Фогърти контролира Слайд и печели третата си титла.

1994. Карл Фогърти води на Скот Ръсел с 5 т. преди финалния уикенд на Филип Айлънд. Фоги печели първото състезание, след като Ръсел има проблеми с гумите. Същото се повтаря и на второто състезание, макар че Карл контролира съперника си и печели първата си шампионска титла, след като я губи предишната година на същата писта именно от Ръсел.

1989. Стефан Мертенс след състезанията на Аран Парк води на Фред Меркел само с 3 т. Титлата се решава на последния уикенд в Манфийлд, Нова Зеландия след сериозна драма. В първото състезание предният спирачен диск на байка на Мертенс експлодира и неговата Honda се запалва. Меркел печели и води преди последния старт с 12 т. пред Мертенс. Стефан взима старта и печели, но Меркел финишира 3-и и печели втората си титла със 7 т. пред белгиеца.

1988. В първата година на шампионата четирима пилоти са събрани в 10 т. преди финалния уикенд. Давиде Традоци води с 86, Фред Меркел и Фабрицио Пировано са с по 83.5, а четвърти е Стефан Мертенс със 75.5. На Менфилд Традоци печели първа позиция, Меркел е 3-и на старта, а Пировано 7-и. В първия старт Традоци има проблеми с управлението на своят Bimota. Меркел печели, Пировано е втори, а Традоци едва 5-и, като изостава на 50 секунди. Така за поседното състезание първите трима са само в 2 точки – Меркел 93.5, Пировано 92, Традоци 91.5. Мертенс излиза от играта с 80.5. Дъждът спира преди старта и прави избора на гуми критичен. Меркел и Пировано остават с мокри, докато от Bimota слагат сликове на Традоци и Мертенс. Това е правилният избор, но Традоци пада на загряващата обиколка и не стартира. Неговият съотборник Мертенс печели състезанието, тъй като Пировано е най-бърз, но влиза да сменя сликове  и подарява титлата на американеца.