Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Обсъждат забрани на прорези и перки по подовете

Обсъждат забрани на прорези и перки по подовете

1147
0

Наред със сложните дискусии относно бюджетните тавани и разпределението на приходите във Формула 1 продължават и технически спорове и обсъждания. Екипите в Гран при, Либърти Медия и ФИА вече се договориха тазгодишните шасита да се използват и през сезон 2021. Уточняват се обаче детайлите относно елементите, които изобщо няма да се променят и тези, които все пак ще могат да се развиват. Последните договорености са за това да се състави списък от 20 неподлежащи на допълнителна работа звена. Все пак всеки екип ще е свободен да избере 2 от тези 20 компонента и ще може да прави промени по тях! Те обаче няма да са генерални. В листата с ограничените за развитие системи са краш структури, спирачки, окачвания, трансмисии.

Любопитно е, че досега аеродинамиката не изглеждаше незасегната от ограниченията

Експертите са убедени, че това ще доведе до много сериозно подобряване на скоростта през следващата година. Отборите във Формула 1, дори и най-малките (независимо какви ограничения имат в бюджетите), са в състояние да усъвършенстват колите си състезание след състезание. Затова опасенията на ФИА са, че силите на притискане ще се увеличат толкова, че скоростта в завоите ще стане опасна. Мерките за сигурност по пистите са изчислени до точно определени стойности на темпото. Над тях рисковете се повишават. При по-големи сили на натиск рязко се променя и износването на гумите, особено на задните. Това също се смята за потенциална опасност и ФИА иска да я избегне.

Плановете на Пирели бяха от следващата година да се използват 18-инчови гуми. Заради отлагането на новите правила за 2022 г. обаче бе отложено и въвеждането на новите гуми. Италианците обясниха, че няма как да ги направят без нужните тестове и време за развитие. В същото време реално отдавна спряха работата по настоящите типове. Те на практика са модел от 2018 г. Екипите се отказаха от варианта 2020, който им бе предложен на тестовете в Абу Даби през миналия декември. Така гумите са изчислени за по-малки натоварвания, а ще се ползват през 2021 г. с доста нараснали стойности.

Именно за да компенсира евентуални опасности ФИА е изпратила писмо до екипите с предложение да се развие точка 3.7. от техническия регламент

Тя дефинира изискванията към пода и дифузьора, както и изключително чувствителната зона пред задните колела. Чрез нея конструкторите се опитват от години да „запечатат” въздуха под пода възможно най-добре. Така го ускоряват, за да падне налягането му. По този начин се увеличава притискането.

С въртенето си задните гуми имат разрушителен ефект върху чистите потоци под пода. Затова е много важно тяхната турбуленция да е максимално изолирана. Точно за това конструкторите се опитват да създадат множество вихрови потоци, които да разделят струите.

Сега ФИА има намерение да балансира евентуалното опасно увеличаване на силите на притискане чрез промени именно в тази област на подовете. Идеята е да се създаде така наречената червена зона около задните колела. Тя ще е разположена на 800 мм от централната надлъжна ос на колата и реално ще стига до външните ръбове на пода.

Самото дефиниране на пространството още се уточнява, но се предлага да няма нищо по диагонална линия от точка, която е 535 мм зад гърба на кокпита и на 175 мм от централната ос до друга точка. Тя е на ръба на пода, на 800 мм от централната ос и на 650 мм пред задната ос на колата. Смята се, че ако това пространство остане чисто откъм елементи и жлебове, ще се компенсира каквото и да е развитие на останалите аероелементи. От друга страна колите ще станат по-трудни за каране и по-атрактивни за гледане.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter