Андреас Зайдл от Макларън бе категоричен, че правилата за използване на гумите във Формула 1 са били ясни и преди свързаната с тях техническа директива да бъде обновена. Той освен това поиска ФИА да обясни точно какво се е случило в Азербайджан. Причината е, че от всички изявления досега във връзка със спуканите гуми на Ланс Строл и Макс Верстапен в Баку излиза, че отбори заобикалят изискванията за минимално налягане в гумите. Директни обвинения не бяха отправени, но процедурите бяха променени, а проверките – рязко увеличени.
„Много интересна поредица от събития се оформи през изминалата седмица с разпращането на техническа директива и особено внимателно подбраните думи в пресрилийсите и изявленията на всички засегнати страни. Малко разочароващо за нас е, че няма по-голяма прозрачност какво точно е станало, защото това е важно от гледна точка на безопасността.“
„Определено приветстваме действията на ФИА, макар че те не бяха необходими. Правилата си бяха ясни и преди“, заяви Зайдл
„Има ясна причина, поради която получаваме предписания от Пирели и защо регламентът е такъв. Ние като отбор сме наясно, че трябва да действаме в рамките на тези препоръки, за да не застрашаваме пилотите си. Техническата директива не променя работата ни – това, което сме вършили преди. Има обаче много предположения какво точно е станало. Отправят се сериозни критики към Пирели, които ние не подкрепяме, защото според мен Пирели са създали един много безопасен продукт за тази година. Един поглед към Баку сочи, че когато колата е в рамките на правилата и следва препоръките на Пирели, с гумите проблем няма (Ландо Норис направи серия от 41 обиколки в Азербайджан с хард – б.а.). Затова според мен е важно за целия падок да има прозрачност и яснота какво точно е станало.“
Карлос Сайнц също изрази мнение по въпроса, като и той каза, че търсенето на повече скорост не трябва да е за сметка на пилотите
„Първо, мнението ми като пилот е, че една гума не трябва да се разпада или не вследствие на разлика от 2 psi нагоре или надолу. Второ, ако има притеснения, че нещо може да стане с гумата под определено налягане, то отборите никога не бива да поставят на риск състезателите си само в търсене на представяне. Не е тайна, че отборите търсят как да се справят с прегряването. Знаем, че гумите на Пирели прегряват и всички се борят с това явление при задните. Баку не бе изключение. Сигурен съм, че тимовете са вършили каквото могат, за да задържат температурите и наляганията възможно най-ниски. Само те знаят дали са преминали под лимитите.“
„Ние вървим чудесно в квалификации и не толкова силно в състезания, когато гумите прегряват. Това ни помага в известна степен да разберем защо темпото ни не е толкова добро в надпревари.“
Сайнц одобрява въведените допълнителни мерки и процедури за работа с гумите. Те влизат в сила от този уикенд във Франция. Според него обаче гумите трябва да са по-устойчиви на промяна в условията. Карлос сподели също така колко е научил за тях след идването си в Гран при.
„Преди Формула 1 никога не бях изпитвал такова износване, прегряване и колко чувствителни са гумите. Не знаех колко се променя представянето с половин psi или 5 градуса температура. Така че научих много за работата на гумите, как да ги управлявам, как да натискам отбора да върви в определена посока за развитие на колата, за да ги пазим. Много учене имаше през последните седем години.“
Buongiorno da Le Castellet 🇫🇷
Pronti per iniziare ufficialmente il weekend 🏎 #essereFerrari🔴 #FrenchGP pic.twitter.com/YVQGUt5gv0
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 18, 2021