Начало Избрани Зак Браун няма твърде големи очаквания за началото на новия сезон в...

Зак Браун няма твърде големи очаквания за началото на новия сезон в F1

1660
0
Зак Браун
Зак Браун; снимка: Макларън

Зак Браун няма твърде големи очаквания за началото на новия сезон в F1. Шефът на Макларън е твърде предпазлив за представянето на тима през 2022 г. Тимът завърши на трета позиция в шампионата при конструкторите през 2020-та. Миналата година остана на четвърто място, след като загуби битката с Ферари, въпреки двойната победа на Даниел Рикиардо и Ландо Норис в Италия. 

И в двете кампании Макларън бяха далеч от водещите екипи Мерцедес и Ред Бул. Браун е наясно, че има още дълъг път, преди да се върнат в борбата за победи и титли.

„Страхотно е, че спечелихме първото си състезание от толкова години насам“, каза той.

„Трябва да внимаваме да не повишим очакванията към нереалистично ниво.“

В този дух Браун внимаваше да не поставя конкретна цел за това колко състезания се стреми да спечели Макларън тази година. Tимът се завърна във форма след катастрофалното партньорство с Хонда в периода 2015-2017.

„Не искам да кажа, че целта ни е да спечелим две състезания. Искаме да продължим да се доближаваме до челото на колоната.“

„Разбира се, ще дадем всичко от себе си. От технологична гледна точка все още имаме да наваксаме няколко години, което не е толкова лесно. Все още не разполагаме с толкова добра техническа инфраструктура. Трябва да подобрим въздушния тунел. Няма да започвам този сезон с мисълта, че ще бъдем претендент за титлата.“

Британецът е доволен от текущото финансово състояние на тима, който разширява своята дейност в моторните спортове. Освен в F1 Макларън има отбор и в американския шампионат Индикар. Също така може да дебютира във Формула Е в близко бъдеще.

Отборът има партньорство с големи компании като Richard Mille, Dell и Кока-Кола. Въпреки това екипът все още няма титулярен спонсор.

„Изпреварваме нашия бизнес план, доколкото искаме да бъдем с портфолиото на нашите партньори. Не искаме разцветката на автомобила да бъде пълна с реклами.“

„В крайна сметка имаме голям партньор отстрани и отзад на болида. Така че ние не искаме непременно да имаме голям спонсор. Това е съзнателно решение, което бе взето когато започнахме този проект.“

„Предпочитам да слагам всичките яйца в една кошница“, обясни той.

„Нашите партньори допринасят много за растежа на нашия бизнес, както и за марката. Не сме против това да имаме основен спонсор, но това не е толкова голям проблем.“

Браун добави, че финансовото състояние на всички отбори в F1 изглежда добре. Причината за това е новият таван на бюджетите, който има за цел да намали разликите между водещите тимове и останалата част от колоната. Според него новите технически правила биха могли да направят сезон 2022 да бъде изключително интересен.