Зак Браун се свързал с мениджъра на Макс Верстапен преди да подпише нов договор с Оскар Пиастри, за да попита каква и ситуацията с пилота на Ред Бул. Информацията е на нидерландския вестник „Де Телеграаф“.
Пиастри подписа продължение на контракта си с Макларън, което бе обявено в навечерието на първия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г., който за него е и домашната му надпревара – Гран при на Австралия
Твърди се, че с новото споразумение Пиастри ще получава заплата от 20 милиона паунда (близо $26 млн.) – увеличение с почти £3 млн. В договора има и клаузи за бонуси за постигнати резултати. Ландо Норис взима £27 млн. ($35 млн.).
Верстапен пък по принцип има договор с Ред Бул до 2028 г. Слухове за бъдещето му обаче има вече повече от година. През 2024 г. причината бяха скандалите около Кристиан Хорнер и напускащите хора от висшия мениджърски екип. Фокусът постепенно се измести към представянето на колата и проблемите с RB20. Йос Верстапен многократно повтори, че оставането на сина му в Ред Бул ще зависи от това дали ще има болид, с който да може да се бори за победи и титли. Хелмут Марко потвърди казаното от бившия F1 пилот и добави, че в договора на Макс има клаузи, свързани с представяне.
Зак Браун е потвърдил, че веднъж се е обадил на мениджъра на Макс Верстапен Раймонд Вермюлен. Той обаче твърди, че е било само за информация, а не опит да привлече нидерландския състезател. Разговори между Макларън и Верстапен не е имало. Същевременно в падока в Мелбърн се говори, че от Ред Бул пък били обмисляли евентуално привличане на Пиастри, което станало причина от тима от Уокинг да се задействат с ново споразумение за австралиеца.
Миналата година пък дълго време се говори за желанието на Тото Волф да привлече Макс Верстапен в Мерцедес. В началото на уикенда в Австралия шефът на осемкратните световни шампиони каза, че засега е прекратил всякакви подобни усилия.
„Ние трябва да се концентрираме върху собствените си пилоти. Не флиртувам извън тима. В добра връзка съм. В момента той не е в ничий радар тук. Не искам концентрацията ми да се измества от сегашните ни състезатели“, заяви Волф
Приказките за възможно отиване на Верстапен в Мерцедес обаче едва ли ще утихнат напълно като се има предвид, че 2025-та е последната година от настоящия договор на Джордж Ръсел. Волф сподели, че много скоро или ще има договор с англичанина и уточняване на детайли, или повече информация – за пилота, не публична – как вървят нещата.
„По принцип ако се представяш добре, хората те искат. Не е като да бързам да подпиша договор с отбор ако не ме иска“, отбеляза самият Ръсел. „Една такава ситуация зависи и от двете страни. Не бързаме. Искаме да видим как ще тръгне сезонът, как се развива проектът за 2026 г. Не е толкова лесно просто да се подпише един контракт и продължаваме. Говорим за може би следващите три, четири, пет години от живота си.“
View this post on Instagram