Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Зак Браун: В Ред Бул изглежда се страхуват от Макс

Зак Браун: В Ред Бул изглежда се страхуват от Макс

2755
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Зак Браун отново нападна Ред Бул и заяви, че според него отборът от Милтън Кийнс като че ли се страхува от Макс Верстапен. Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг коментира отново – този път в интервю за британския „Индипендънт“ – ситуацията, възникнала по време на Гран при на Австрия между нидерландеца и Ландо Норис.

„Изглежда в Ред Бул се страхуват от Макс. Ние сме много честни с пилотите си. Ако никой не му казва, че стореното от него е извън правилата, той защо да мисли другояче?“, посочи Зак Браун

„Но Кристиан [Хорнер] да се включи по радиото и директно да прехвърли проблема на Ландо – вие майтапите ли се? Всички виждат какво се случва. Правилата са много ясни – трябва да оставиш една ширина. Той не го направи. Защо му трябваше да каза нещо? Цялото нещо беше крайно неприятно. Аз отговарям само на неща, които смятам за неправилни. Говоря по проблеми. Просто изглежда имам повече грижи с него (Кристиан Хорнер – б.р.), отколкото с другите, защото той казва и върши неща, които според мен са грешни“, добави американският мениджър.

По отношение на пилотите твърдението на Зак Браун може да важи за Формула 1, но в Индикар, където пак той управлява договорите, нещата изглеждат хаотични. Ситуацията се влоши още, когато американският мениджър бе обещал на няколко пилоти място в F1.

„Браун обеща едно и също на няколко пилоти. В крайна сметка в отбора има едно място, а не пет“, коментира Пато О’Уорд, докато CEO-то на Макларън Рейсинг се опитваше да накара през 2022 г. Даниел Рикиардо да прекрати предварително договора си, за да намери място на Оскар Пиастри.

Алекс Палу прекрати контракта си с Макларън, след като стана ясно, че в близките години няма да има свободен F1 кокпит и отказа да отиде в тима. В момента отборът води дело срещу пилота за неустойка от $30 млн. Макларън взе за екипа си в Индикар Дейвид Малукас, който обаче се контузи преди изобщо да се състезава за отбора. Пропускането на четири старта задейства клауза за предсрочно освобождаване. Екипът взе Калъм Илот и Тео Пурчер. Броени седмици по-късно Пурчер бе освободен. На неговото място дойде Норман Сийгъл. Александър Роси също ще напусне, а за догодина е привлечен Кристиан Лундгаард.

„Макларън подписа с мен договор за няколко години да карам за техния тим в Индикар“, посочи Пурчер впоследствие

„Във вторник сутринта преди да тръгна за Лагуна Сека научих от мениджъра си, че са решили да ме освободят. Първоначално бях много изненадан. Не разбирах какво става. Помислих, че е някаква фалшива информация. Бяхме подписали няколко седмици по-рано. Същия ден ми се обадиха от отбора за около минута. Казаха ми, че вече не съм част от програмата и не ми дадоха никаква причина за това“, разказа още Пурчер.

Зак Браун пък коментира, че разликата в отбора на Макларън отпреди той да ръководи компанията и сега е огромна.

„Разликата е като между деня и нощта. Голяма част от хората са същите, но културата е напълно различна. Средата беше доста токсична – нямаше особено доверие или вяра. Наистина беше зле. Преди аз да отида в Макларън, хората бяха възприемани като виновни до доказване на противното. Това рушеше работата. Сега хората си имат доверие. Не се създават конспиративни теории от нищото. Андреа [Стела] свърши блестяща работа по отношение задаване на ясна посока и вкарвайки екипа в ясна посока на работа, която е всичко ежедневно да се върши малко по-добре. Учим се от грешките си, не виним някого другиго“, заяви CEO-то на Макларън Рейсинг.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zak Brown (@zbrownceo)