Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Зак Браун вярва, че всеки отбор от F1 струва над $1 млрд.

Зак Браун вярва, че всеки отбор от F1 струва над $1 млрд.

1147
0
Зак Браун
Зак Браун, снимка Макларън

Зак Браун говори по темата каква е стойността на F1. Главният изпълнителен директор вярва, че всеки един отбор от световния шампионат струва над $1 млрд. Браун също така посочи на кои пазари F1 може да разшири присъствието си.

През последните две десетилетия F1 се превърна в истински глобален спорт с огромна фенска маса. Доказателство за това е продължаващото разширяване на календара. Тази година графикът на световният шампионат съдържа 24 старта, които ще се проведат в 21 държави

Устойчивият растеж на състезанията от F1 през последните години и тяхната глобална привлекателност са от полза за участниците. Следователно всички отбори вече работят на сериозна печалба.

Тази комбинация от фактори превърна F1 в изключително доходоносен и търсен бизнес. Това от своя страна повиши оценката на всеки отделен франчайз. Този факт беше потвърден от неотдавнашните инвестиции в тимове като Астън Мартин и Алпин.

Миналата година консорциум от инвеститори, воден от холивудския актьор Райън Рейнолдс инвестира $200 млн. долара във френския отбор. В същото време Астън Мартин продаде миноритарен дял на фирмата за частни капиталови инвестиции Arctos Partners, която според съобщенията е оценила екипа на $1 млрд. долара.

По време на уикенда в Джеда миналата седмица Зак Браун каза, че всички отбори вече струват „доста повече“ от $1 млрд. Американецът отбелязва влиянието, което притежателят на търговските права на F1 Либърти Медия е оказал върху спорта през последните години.

„Половината от решетката е на печалба. Преди пет години това не беше така“, сподели Зак Браун. „Това, което Либърти иска да направи, е да защити стойността на десетте отбора, които съществуват. Сега сме в положение, в което преди идването на имаше отбори, които отпадаха от стартовата решетка. Сега [в] епохата след Либърти има отбори, които искат да влязат в спорта. Така че мисля, че тази компания просто вижда как, кога и дали иска отборите да влязат в F1.“

От Либърти Медия се стремят да увеличат максимално стойността на Формула 1. Ето защо американската компания отхвърли заявката на Андрети и Кадилак за присъединяване към стартовата решетка. Разбира се, екипът не се отказва от усилията си да се присъедини към световния шампионат в бъдеще

Като цяло $1 млрд. не е прекомерна оценка в света на спортните франчайзи. Не е тайна, че отборите от НБА и НФЛ се оценяват на четири или пет пъти повече.

Същевременно Зак Браун смята, че териториалното разрастване на F1 ще повиши допълнително неговата стойност следващите години. CEO-то на Макларън също така смята, че ротацията на състезанията е ключът към достъпа до нови пазари, като същевременно се запази продължителността на сезона във Формула 1 в рамките на сегашния лимит от 24 състезания.

„Ако трябва да наберем още няколко състезания, бих казал, че Азия е важна територия. Ако трябва да навлезем в повече пазари, бих казал състезание в Азия, Индия, Южна Африка. Това наистина би ни дало още по-глобален отпечатък“, заключи Зак Браун.