Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Жан Тод вероятно ще има опозиция за изборите за президент на ФИА

Жан Тод вероятно ще има опозиция за изборите за президент на ФИА

48
0
Жан Тод

Настоящият президент на международната автомобилна федерация Жан Тод вероятно ще има опозиция в изборите за поста в края на настоящата година. Според британския вестник Таймс срещу французина ще се изправи Дейвид Уорд – настоящия генерален директор на фондацията на ФИА за автомобилите и обществото.

Уорд е работил в екипа на предишния президент на федерацията Макс Мозли. Преди три години участва в кампанията на Тод, когато бившият шеф на Ферари се бореше с рали легендата Ари Ватанен за поста. Твърди се, че през последните месеци Уорд сериозно обмисля варианта да се кандидатира за президент, както и че събира подкрепа и от ФИА, и от Формула 1.

Не съм искал, нито съм имал намерение това да се случва, но със сигурност мисля по въпроса, тъй като е важно да има дебат. А дебат се получава, когато съществува избор между кандидати. Няма такъв, ако избор не съществува – е цитиран Уорд от Таймс.

Освен че е работил с Мозли и по кампанията на Тод, Уорд има опит и в политиката – бил е съветник на бившия лидер на лейбъристката партия във Великобритания Джон Смит. Първата му длъжност във ФИА е към европейското бюро в Брюксел, като е едно от основните лица за създаването и налагането на краштестовете за безопасност Euro NCAP – едно от най-важните постижения на Мозли от дейността му във федерацията извън автомобилния спорт.

Досега се смяташе, че Тод почти безпроблемно ще спечели втори мандат начело на организацията. Новината за възможната опозиция освен това идва в особено неподходящ момент, когато все още се работи по споразумението между федерацията и Бърни Екълстоун, за да бъде подписан най-после новият договор Конкорд. Световният шампионат на Формула 1 се провежда вече почти половин година без наличието на контракта, постановяващ отношенията между ФИА, носителя на търговските права и отборите. Екипите по принцип имат търговски споразумения (отделно за всеки тим) с Екълстоун, но това не е смятано за достатъчно.

Федерацията освен това трябваше да се справи през последните два месеца с проблемите с гумите във Формула 1 и скандала с теста на Мерцедес и Пирели след Гран при на Испания. Изпитанията на отбора от Бракли и доставчика бяха разгледани на Международен трибунал и наказанието – официално предупреждение и забрана за участие в теста за млади пилоти на Силвърстоун – бяха сметнати за прекалено меки от голяма част от екипите в падока. В Таймс дори бе цитиран анонимен говорител на Ферари, който заяви, че на тимовете вече им е писнало от ФИА и се очаква скоро да се разрази буря.