Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Жерар Лопес смята споровете около гумите за глупави

Жерар Лопес смята споровете около гумите за глупави

32
0
Жерар Лопес

Седем различни победители за осем състезания, изненадващо протичащи надпревари, нито един отбор, който да се наложи над останалите – Формула 1 през тази година продължава да е безкрайно непредвидима. Мнозина смятат, че за това е отговорно последното поколение гуми на Пирели, защото екипите определено изпитват трудности в разбирането на работата на продуктите на италианците. Въпреки многото плюсове, някои хора смятат, че е жалко пилоти като Пастор Малдонадо да печелят състезания и това мнение се споделя от доста хора в падока.

Собственикът на Лотус, Жерар Лопес, обаче не е от хората, които са съгласни с това.

„Намирам всички тези дебати около гумите за доста глупави“, обясни люксембургският бизнесмен. „От Ферари се оплакваха преди известно време, но сега след спечелването на второ състезание вече мълчат. Люис, който през целия сезон е в челото също се оплакваше, както и Себастиян и нашите пилоти. Единствената разлика е, че сега няма ясно изразен фаворит и дистанцията между колите не е никак голяма. Не е една секунда между първия и четвъртия, а от първия до 11-ия или 12-ия. Но гумите са еднакви за всички. Мисля, че случващото се през тази година е изключително интересно за публиката.“

Лопес не смята, че гумите са главната причина за сгъстяването на полето през този сезон.

„Става дума за технически подробности по колата. Новите изпускателни системи правят най-голямата разлика, защото вече не създават толкова голямо притискане и това дава възможност за повече грешки от страна на пилотите.“

Преди десет години се търсеше с различни средства, как да се подобри шоуто и да се направят състезанията по-интересни. Формата на квалификацията се променяше постоянно, както и техническият регламент. Много от тези промени обаче не постигнаха желания ефект.

Въпреки това за 2014 г. е предвидена нова промяна – въвеждането на по-малки турбо агрегати, която трябва да привлече повече производители. По желание най-вече на Ферари пък се работи по орязването на аеродинамиката, която е сред фундаменталните изисквания за конструирането на една бърза кола.

„В момента Формула 1 е толкова добра, колкото бихме искали да бъде. Състезанията са интересни и непредвидими. Въпреки това има доста добри причини да сменим двигателите. Надявам се с новите мотори положението да остане също толкова оспорвано и напрегнато за зрителите.“