Автомобилният спорт има сериозни корени в Бразилия още отпреди Втората световна война. Първите надпревари там се провеждат на малко над 11-километровото трасе Гавеа в Рио де Жанейро. През 1936 г. в Сао Пауло започва строежът на първата постоянна писта в страната. Проектът е приключен през 1940 г. Трасето е най-известно като Интерлагос, тъй като се намира между две езера. Първата Гран при на Бразилия е извъншампионатно състезание, провежда се през 1972 г. Целта на организаторите е да убедят ФИА, че са в състояние да проведат надпревара от редовния календар. За 1973-та стартът става част от F1 шампионата и е спечелено от родения в Сао Пауло Емерсон Фитипалди. Той побеждава и през 1975-та, а следващия сезон пръв е друг негов сънародник и съгражданин – Карлос Паче.
За 1978 г. състезанието отива на пистата Жакарепагуа в Рио де Жанейро. Там обаче остава само един сезон и се връща на Интерлагос, която е с нова инфраструктура. След още две години в Сао Пауло отново идва ред на Жакарепагуа – от 1981 до 1989 г. От 1990 г. досега състезанието е на Интерлагос.
Едно от най-прочутите състезания в историята на спорта е Гран при на Бразилия от 2003 г.
Пороен дъжд затруднява избора на гуми, карането е почти невъзможно. На пистата се образуват рекички от водата, която отводнителната система не може да поеме. Множество пилоти катастрофират. При един от ударите отломки от Ягуар-а на Марк Уебър се разпиляват по пистата, Фернандо Алонсо ги връхлита с огромна скорост и също се разбива. След това надпреварата е прекратена. Джанкарло Фисикела току-що е изпреварил Кими Райконен и поел лидерството, но за победител е обявен финландецът. Случаят е разгледан от апелативния съд на ФИА и италианският състезател на Джордан е върнат на първото място.
Петима бразилци са печелили Гран при на родината си: Фитипалди, Паче (трасето официално е кръстено на него), Нелсън Пике, Аертон Сена и Фелипе Маса. Най-много успехи има Ален Прост – 6 (5 от тях на Жакарепагуа). Карлос Ройтеман и Михаел Шумахер са с по 5 победи.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Еди Джордан: Ландо още не е съвсем дорасъл. Марко: Видя се кой е истинският шампион
- Лоусън записа най-трудния старт в кариерата си миналия уикенд
- Инцидентите на Колапинто и Албон в Сао Пауло поставят под изпитание Уилямс
- Макларън: Конструкторският шампионат винаги е бил приоритет за нас
- Колко ще спечели Алпин ако завърши 6-ти при отборите? Бриаторе: Не са €30 млн., а €29,2 млн.!
- Беърман: Допуснах твърде много грешки на Интерлагос
- Фетел почете паметта на Аертон Сена и в Сао Пауло
- Алонсо: Състезанието в Бразилия беше изключително болезнено
- Макларън защити решението за пита на Норис: В онзи момент това беше обикновен здрав разум
- Марко: Макс се молеше да спрат състезанието, когато валеше наистина силно
- Льоклер: От една страна, сбъркахме настройките. От друга, финиширахме пред двата Макларън-а
- Норис: Ако беше стартирал в челото, Макс вероятно щеше да ни затвори с обиколка
- Верстапен изпитал от желание да руши до триумф. Хорнер: Първият му тур бе наравно със Сена от Донингтън ’93
- На какво се дължи непостоянното поведение на F1 W15? Хамилтън: Ако намерите причината, ще ви дам милион долара
- Норис и Ръсел с глоби за стартовата процедура, без наказание за Лоусън и Цунода, Мерцедес също глобен
- Норис: Стартът на мокро е известна лотария
- Окон: Много съм щастлив да бъда на подиума
- Верстапен: Знаех, че това ще бъде трудно състезание, стартирайки 17-ти
- Верстапен спечели дъждовния трилър в Сао Пауло, след като потегли 17-ти, Окон и Гасли с шокиращ двоен подиум за Алпин
- Гран при на Сао Пауло- възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Верстапен и Хорнер поставиха под въпрос действията на рейс контрола в квалификацията
- Норис спечели изпълнената с екшън квалификация в Сао Пауло, Ръсел и Цунода зад него, Верстапен отпадна в Q2
- Йос Верстапен призова Джони Хърбърт да не говори много пред медиите
- Пирели отговори на критиките на Хамилтън от вчера
- F1 обяви кога ще се проведе квалификацията в Сао Пауло и промени стартовия час на състезанието
- F1 отложи квалификацията в Бразилия заради лоши метеорологични условия
- Верстапен наказан след спринта, губи третото място
- Норис „не се гордее“ от начина, по който спечели спринта в Сао Пауло
- Норис спечели спринта на Интерлагос, Пиастри и Верстапен зад него
- Аржентина преговаря за завръщане в F1
- Макларън готов да пусне Бортолето в друг F1 отбор
- Алонсо отписа днешния спринт на Интерлагос
- Хамилтън: Нямам никаква увереност в автомобила
- Беърман ще кара за Хаас до края на уикенда в Сао Пауло
- Верстапен: Автомобилът е много труден върху неравностите
- Пиастри готов да жертва победата в утрешния спринт
- Пиастри спечели спринтовата квалификация в Бразилия, Норис втори
- Уилямс помага на Колапинто да остане в F1 през 2025 г.
- Норис най-бърз в единствената тренировка за Гран при на Саo Пауло
- Ръсел призова за постоянни стюарди в F1
- Магнусен пропуска първата част от уикенда в Бразилия
- Йос Верстапен спонтанно заминал за Бразилия да говори с Хорнер за слухове за разправия с мениджъра на Макс
- Лоусън: Не съм тук, за да си търся приятели
- Хамилтън наблюдава прогреса на Ферари: Следя с едно око какво се случва около мен
- Случаят с ругатнята на Льоклер ще бъде разгледан в Сао Пауло
- Магнусен все още се надява да остане в F1 догодина
- Норис: Дълбоко в себе си Макс знае, че постъпи неправилно. От него зависи да се промени, не съм му учител
- Верстапен: Мнозина са били наранени, че не можеха да кажат нищо негативно миналия сезон и сега изпълзяха
- Хамилтън ще отдаде почит на Аертон Сена този уикенд
- Гран при на Сао Пауло може да се проведе на дъжд
- В Макларън се надяват на силен резултат в Бразилия
- Комацу: Отборът на Хаас не е обявен за продан
- Ред Бул иска Колапинто за съотборник на Верстапен и предлага $20 млн. на Уилямс, за да го вземе?
- Алонсо пропуска днешните пресконференции в Сао Пауло
- Мерцедес няма да променя подхода си в Бразилия
- Пирели залага на най-меките гуми от гамата си в Сао Пауло