Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Зак Браун: Фернандо е много щастлив, че е конкурентоспособен в Инди 500

Зак Браун: Фернандо е много щастлив, че е конкурентоспособен в Инди 500

48
0

Зак Браун пристигна в Монако по време на втората тренировка в четвъртък и докато още си поемаше въздух след поредния полет, се срещна с медиите в моторхоума на Макларън на трасето в княжеството. Изпълнителният директор на тима от Уокинг отбеляза колко бързо Дженсън Бътън си върна рутината в кокпита – при това в автомобил, който до вчера не бе карал.

Голямата част от разговора обаче бе за Фернандо Алонсо и неговото участие в тазгодишната надпревара Индианаполис 500. Браун бе с двукратния световен шампион във Формула 1 във всяка крачка от пътя му в Америка досега и смята, че до момента проектът „Инди 500” е успешен, но е рано за крайни изводи. Той разказа и за това колко щастлив е Фернандо в момента и как се чувства на пистата и извън нея.

„Според мен проектът „Инди 500” е много успешен досега. Предстоят ни обаче 500 мили, които са най-трудната част от това пътешествие”, сподели Браун. „Затова продължаваме да работим и едва накрая ще правим преценки дали начинанието ни е постигнало успех или не. Стартът поне бе наистина добър.”

„Фернандо обожава всичко около Инди 500. След квалификацията бе малко разочарован, тъй като без един определен проблем вероятно можеше да е на първа редица. Много е щастлив, че е конкурентоспособен. Да наблюдаваш духа му, борбеността му е наистина страхотно. Но това действа еднакво на всички – отбора ни, Хонда, феновете, всички се усмихват широко.”

„Не бях изненадан, че участието на Макларън и Фернандо в Инди 500 е толкова голяма новина. Бях изненадан от отразяването на теста. Визията на Индикар е забележителна. Но тя демонстрира и на света на автомобилния спорт като цяло, че феновете умират да са част от шоуто, ако им предоставим съдържание по иновативен начин, както се случи с тези тренировки. Хубавото бе, че получихме моментален отговор от феновете, какъвто няма при едно телевизионно предаване. Но в Туитър, Фейсбук, Инстаграм всички говорят за събитието след появата му. Според мен целият автомобилен спорт може да научи много за това как да доближи хората до случващото се. Така се получава огромна реакция, каквато започваме да наблюдаваме и във Формула 1.”

„Историята с участието на Фернандо се приема страхотно от всички. Отразяването е положително за всички страни. В момента в Гран при сме на позиции, които не карат хората да идват, за да гледат Макларън как се състезава. Фактът, че върнахме Дженсън, е по-голяма новина, отколкото ако бяхме продължили с обичайните си двама пилоти. Получи се наслагване на истории, които обсъждаме понастоящем, а ние не сме жертвали кой знае какво.”

„Фернандо е посрещан страхотно навсякъде. Забелязват го моментално с появата му където и да е. На пилотския брифинг като че ли нямаха търпение да приключи, за да се срещнат с него. А когато кацнахме за началото на тренировъчната седмица – някъде около полунощ, след като бяхме потеглили малко след надпреварата в Испания – изведнъж се оказа, че има хора, които ни чакат на летището! Носеха си куп неща за автографи и Фернандо разписа всичко. Навсякъде го спират и му се радват. Трудно е такава атмосфера да не ти допадне.”

Зак Браун разказа също така, че Алонсо вече усеща, че е по-добър пилот – благодарение на придобития допълнителен опит. В случая става дума не просто за карането на овал, а за самото управление на различен автомобил, вникването в това как работи той.

„Има поведе информация от главата си – в случая от различна дисциплина. Придобива повече опит и това наистина ще го направи по-силен състезател”, допълни Браун.

„Фернандо обожава състезанията. Според мен предпочита варианта, при който 10 пилоти имат шанс за победа, а не двама. Смятам, че се наслаждава на конкуренцията и близките битки. Със сигурност ще се бори за победа, но не сме дискутирали очаквания или какво може да се счита за добър резултат.”

„Много е хладнокръвен. Като човек приема нещата ден за ден, поставя и решава задачите една след друга. Според мен в момента е щастлив, че е толкова конкурентоспособен, защото нямаше представа къде ще се намира. Като истински ученик е по отношение на Инди 500! Мина през симулатора, до него са Жил де Феран, Марио Андрети – помагат му, тренират го. В единия от дните за тренировки имаше сериозен вятър и повечето пилоти се прибраха. Той беше категоричен: „Не, излизам. Трябва да уча.” Всеки ден отхвърля огромно количество задачи. Това настроение ще продължи още известно време (след надпреварата на Индианаполис).”

Изпълнителният директор на Макларън разкри също така, че спонсорите на екипа не са плащали допълнително, за да се появят логата им на колата и екипа на Алонсо: „Участието на спонсорите ни в този е проект е нещо, което правим като част от общата ни състезателна програма. Не сме искали допълнителни средства. Един добър партньор осъзнава кога изпълнява задълженията си, а ние не се справяме на пистата и това директно се отразява на спонсорите ни. Участието в Инди е страхотен начин да компенсира това с невероятно отразяване. Усещахме, че това е правилният подход. Чисто търговски е метод да предоставим на партньорите си покритието, което сме им обещали.”

Браун каза още, че екипът на Макларън за Инди 500 е съсредоточен върху това да приключи успешно всичко и за момента не мисли за по-нататъшно участие. По принцип Северна Америка е важен пазар за автомобилния и технологичен департаменти на компанията и те имат нужда от промотиране там. Той обаче бе категоричен, че каквото и решение да се вземе – включително участие в друга серия, то няма да отнеме нищо от вниманието към Формула 1.

Що се отнася до Фернандо Алонсо, то Зак Браун е убеден, че испанецът ще е щастлив при завръщането си в Гран при, докато усеща, че екипът му се труди упорито и има напредък.

„Ще продължи да е търпелив, защото обича атмосферата, обича да работи в Макларън. Даде ясно да се разбере, че не е приключил с Формула 1. Не бих изключил Индикар като възможност за него в бъдеще, но не и за 2018 г.”, добави Браун.

Зак Браун разказва подробности за работата на Макларън и развитието на Формула 1 като цяло в специален материал, който може да намерите в последния брой на списание ClubS1 (204).