Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес ще представи още нови компоненти, които трябва да подобрят баланса на...

Мерцедес ще представи още нови компоненти, които трябва да подобрят баланса на F1 W15

1597
0
Мерцедес F1 W15
снимка, Мерцедес

Мерцедес работи усилено, за да подобри баланса на F1 W15. Това заяви техническият директор Джеймс Алисън. Британският инженер разкри, че екипът вече разработва нови компоненти, които ще се използват в по-нататъшните стартове. Целта на тези подобрения е да направят автомобила по-последователен и приятен за каране.

Мерцедес преживя предизвикателен старт на тазгодишната кампания. Отборът от Бракли смени концепцията на своя автомобил в опит да направи голяма крачка напред. Въпреки това проблемите с постоянството на F1 W15 се проявяват все по-силно в последните състезателни уикенди

Мерцедес има няколко проблясъка от началото на годината. Последният от тях беше по време на спринта в Китай. Тогава Люис Хамилтън финишира втори и беше изпреварен само от Макс Верстапен.

Няколко часа по-късно седемкратният световен шампион отново се бореше със своя болид. В крайна сметка той отпадна още в първия сегмент от квалификацията и потегли от дъното на колоната.

Мерцедес вкара и двата си автомобила в зоната на точките в Гран при на Китай. Хамилтън финишира девети, докато Джордж Ръсел остана шести. Германският производител обаче увеличи изоставането си от тимове като Ферари и Макларън, но пък се отдалечи малко от Астън Мартин.

Хамилтън и Ръсел се бореха с автомобила през по-голямата част от състезателните уикенди. Това се случва, тъй като Мерцедес не успява да намери настройки, които да използват потенциала, който е заложен в F1 W15.

Мерцедес планира някои сериозно аеродинамични подобрения за следващото състезание в Маями. Тяхната цел е да подобри цялостното представяне на автомобила. Германският производител планира и други промени по автомобила си през следващите няколко старта

Наскоро техническият директор Джеймс Алисън разкри предстоящото въвеждане на нови части, които са специално насочени към това автомобилът да се управлява много по-добре.

„Предстоят ни пакети за обновяване на автомобила, но също така и компоненти, които се надяваме да коригират основния баланс, който ни създава трудности“, сподели Алисън във видеоклип на Мерцедес.

„Колкото и да е болезнено да се говори по този начин след уикенд като този, трябва да помня, че в бъдеще ще има състезания, в които ще сме изпълнили тези неща. Тогава отново ще сме по-напред и ще напредваме и удоволствието да говорим за това ще е огромно. Този ден обаче няма как да дойде достатъчно скоро“, добави техническият директор на Мерцедес.

Алисън заяви, че отборът да е провел добре изпълнено състезание в Китай и е записал силен резултат. Но от друга страна, цялостното представяне е било далеч от високите стандарти, които той и Мерцедес са очаквали.

„През цялата година имахме нещо като автомобил с ограничена предна част, особено в по-нискоскоростните завои. Този уикенд това се засили още повече.“

„Имаш предни гуми, които не искат да излязат от завоя. Това означава, че пилотите трябва да чакат цял ден, за да включат мощността на излизане от завоя. В този случай губиш време за обиколка.“

„В някои екстремни случаи те опитват да накарат автомобила да излезе от завоя, като играят с газта, за да разхлабят донякъде задната част. Това на свой ред убива задните гуми. В крайна сметка задната част на колата прегрява в резултат на ограничената предна част.“

„Не е никакво удоволствие да се възползваш от такъв уикенд Макар че той беше изпълнен компетентно и управляван добре от двата ни пилоти, той не ни донесе никакво удоволствие. Неприятно е, особено когато самият хардуер не е там, където трябва или трябва да бъде.“

„Предизвикателството, пред което сме изправени в следващите състезания, е да се опитаме да променим както настройките на автомобила, така и частите, които внасяме в автомобила, така че всичко това да се подобри.“

Алисън заяви, че вероятно трябва да промени подхода си към промените в настройките в средата на рейс уикенда. Той посочи, че и двамата пилоти на отбора са направили големи промени от спринта до основната надпревара в Шанхай. Това обаче не е довело до очакваната стъпка напред

„Определено научихме през този уикенд, че ако искаш да бъдеш амбициозен, бъди амбициозен в спринтовото състезание. След това не пипай толкова настройките за основното състезание, а не обратното“, каза Алисън.

„Надявам се, че ще приземим автомобила на по-добро място. Също така се надявам, че подобренията, които ще донесем в Маями, ще ни послужат добре в квалификацията, където борбата е наистина близка.“

„Ние се борим на място, където няколко стотни понякога могат да бъдат от значение, а няколко десети биха направили цялата разлика. Така че с нетърпение очаквам да видя как ще се развие всичко това“, завърши техническият директор на Мерцедес.