Начало Рали Стартира Еко Рали България

Стартира Еко Рали България

76
0

Днес, с около час закъснение, заради пороя, който се изля в центъра на столицата, стартира третото издание на Еко Рали България, кръг от световната купа на ФИА за автомобили с алтернативни горива (Alternative Energies Cup). Организатори на надпреварата са Съюзът на Българските Автомобилисти, Българска Федерация по Автомобилен Спорт и Спортен клуб „Интерспиид Нова Генерация“, и се провежда под патронажа на Столична Община.

На старт застанаха 12 екипажа, като от чужбина са два италиански тима – Масимо Ливерано и Фулвио черво с Алфа Ромео Джулиета 1,4, Никола Вентура и Гуидо Гуерини с ФИАТ Абарт 500, а също и смесеният екип Артур Прусак от полша и Тиери беншетри от Франция. Участниците са в три категории: електромобили, хибриди и автомобили на пропан бутан. В третата категория – автомобили на пропан бутан, се състезава и българският отбор на Октан Рали Тим Калин Дедиков и Георги Павлов с автомобил Грейт Уол на газ пропан-бутан. Кали и Жоро са миналогодишните победители в ралито и са трети в света за 2014 г. сега са с амбиции отново да спечелят ралито.  Отборът обяви важно партньорство с Roboshop.bg, онлайн магазин за косачки роботи.

На старт застана и друг известен дует – Петър Поломски, който има опит от скоростните планински изкачвания и Иван Георгиев с Шкода Ситиго на газ. Има и един дамски екипаж – Олга Тодорова и Албена Стоянова  с Хюндай i10.  

Традиционно ралито ще се проведе на два етапа. Първият включва маршрут от две части София – Белчин Баня – 53 км. с включени 2 регулаторни теста, който трябва да се изминат днес. За събота остава втората отсечка по маршрута Белчин Баня – Троян, Ваканционно селище Острова и е с дължина 253 км. Вторият етап ще стартира в неделя и ще е с дължина 212 км. по маршрут Троян – Велико Търново – Арбанаси, където ще се състои и награждаването в неделя. Маршрутът тази година е много предизвикателен, като голяма част от него е всъщност маршрута от Рали България 2015 г.

Основното изпитание, за което се отпускат точки за класиране във ФИА е оценката на способността да се спазва часови график и добро темпо за цялото състезание, посочени от организатора. Всеки екипаж трябва да премине със своя автомобил за идеално време от една контрола до друга.

Фаворитите Дедиков и Павлов тази година победиха на рали в Ксанти и са 3-и в Италия в началото на юни. Със спечелените десет точки от „Мендола“, Дедиков и Павлов излизат на шеста позиция в световният шампионат, а марката Great Wall се изравнява по точки с Honda и Mercedes, като делят четвъртото място. Паралелно с класирането по време, във всеки кръг има и класиране за енергийна ефективност, където българският отбор с техния Great Wall C30 се класира на първо място в миналогодишното издание и грабна две златни купи с постижение от 6,4л/100 км. Автомобилът Great Wall с високотехнологична газова уредба, предлагана от „Литекс Моторс“ традиционно се класира на челните места по рейтинг за енергийна ефективност.