Турският екипаж Мурат Бостанджъ – Онур Ватансевер с Форд Фиеста R5 спечели 46-ото рали „България”, кръг от европейския рали трофей. Втори стана Рашид Ал Кетби – Карина Хеперле от Дубай с Форд Фиеста R5, а трети на подиума стъпи българският екипаж Борис Григоров и Ангел Башкехайов със Ситроен C2 S1600.
Бостанджъ контролираше ралито и в двата дни. В първия той натрупа преднина от 1:10 мин пред Ал Кетби и в днешния втори ден просто трябваше да завърши, за да триумфира като победител с 8 етапни победи. Така Мурат Бостънджъ е вторият от семейството, триумфирал в българско рали. Баща му Сердар Бостанджъ преди години има победа в рали „Хеброс”. В последния 14 етап, на който не се реши нищо, а всички караха само за завършване, отново най-бърз бе Ал Кетби, на второ място на 12,5 сек. бе Боби Григоров, а едва 3-и – на 13,1 сек бе Бостанджъ. Така Кетби остана в крайното класиране на 39,6 сек. Тази малка разлика изобщо не говори за оспорвана битка, а просто турчинът върна газта, за да си гарантира първото място и пълен актив от ERT. Лидер във временното класиране обаче е Ал Кетби, който има едно втори и едно четвърто място в Румъния в предишни кръгове. Всъщност, двамата ще кръстосат шпаги и другата седмица на рали „Босфор” в Турция.
Но да си видим и нашата камбанария. Голям успех постигна Боби Григоров с третото си място. В Последната отсечка той дори успя да бие Бостанджъ. И това с адски болки в ръцете, които са от скорошно падане с велосипед. Всъщност, той нямаше да отстъпи 3-ото място, ако не бе една спукана гума и другата на телове на етапа Шиндар. Не че днес за Боби и Ангел всичко мина безметежно. Колата им загасна, след това се скъсали от едната страна болтовете на мотора… Но двата видяха финала, стъпиха на подиума, което е страхотен успех. Още повече, че колата им е с един задвижващ мост, а след тях са коли с 4Х4.
Лидер в нашия шампионат обаче е сливенският дует Георги Василев и Стефан Добрев с Мицубиши Лансер Ево 9. Те завършиха 4-и, на 4:45,2 мин. от победителя и на 13,9 сек. от Григоров. На 5-о място се нареди словенският екипаж Рок Турк и Бланка Качин с Пежо 208 R2, а след тях – са Золтан Бесеней – Георги Пап с Рено Клио R3T. 7-ото място бе за Христо Атанасов и Марин Иванов с Рено Клио. На 8-о място се класираха Еркан Гюрал – Арас Динчер от Турция с Мицубиши Лансер Ево 9, което преди караше Митко Илиев. Лед тях бяха варненския екипаж с Рено Клио – Здравко Минев и Давид Кварацхелия – Давидоне, който стана дядо по време на ралито. Честито! Владимир Сиврийски и Йордан Батаклиев с Дачия Логан също видяха финала. Това са автомобилите, които стигнаха до финала от стартиралите 19 за ЕRT
Вчера и двете коли, участващи в надпреварата Hyundai Racing Trophy имаха технически проблеми. Днес обаче те бяха отстранени и Григор Григоров – Янаки Янакиев и Дочо Цвятков – Линда Багерова се втурнаха по 5-те етапа. Битката между двата екипа бе страхотна, но макар и с малко – само 0,7 сек., по-бърз се оказа Hyundai i20 Coupe, каран от Дочо Цвятков. Така той спечели рали „България”, в техния шампионат, а втори стана Гришата Григоров, който пък е победител от рали „Тръдица”. Така двамата имат по една победа и едно второ място.