Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас записаха първо и второ време във втората тренировка преди Гран при на Австралия. Трети се нареди Макс Верстапен (Ред Бул), следван от съотборника си Пиер Гасли. Себастиан Фетел с Ферари се класира пети.
Температурата на въздуха се бе качила само с два градуса – до 22 – за следобедната сесия. Тази на пистата бе 44 градуса
Ромен Грожан започна работа и пръв даде време – 1:25.634 мин. Шарл Льоклер също бе на пистата, при това с най-твърдите гуми за уикенда в Австралия. С тях пилотът от Монако бе на секунда от състезателя на Хаас.
Пиер Гасли с медиум пък даде 1:25.401, докато Кими Райконен излезе от пистата и стъпи върху тревата. През това време Грожан се върна на първата позиция преди Кевин Магнусен да запише най-силен резултат до този момент от сесия (1:24.409 мин). От Торо Росо съобщиха на Алекс Албон, че всъщност условията са по-лоши, отколкото в края на първата тренировка. Това вероятно се дължеше основно на усилилия се вятър.
Formation ? Rolling out for #FP2 Down Under! #AusGP ? #F1 pic.twitter.com/0DOHCEKwrN
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 15, 2019
15 минути след началото само Макс Верстапен и Даниел Рикиардо все още не се бяха появили на пистата. За разлика от сутрешната тренировка отборите работеха най-вече с гуми медиум и хард поне до този етап от тренировката. От Пирели отбелязаха, че температурите във вторите 90 минути за подготовка са такива, каквито се очакват и през останалата част от уикенда.
We’ll be seeing a few qualifying and race simulations during this #FP2 session @ausgrandprix. Temperatures are now representative of the rest of the weekend, with the track beginning to get rubbered in. The lap record here was set during Quali last year: will it come down again?
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 15, 2019
Верстапен (с медиум) даде първо време – 1:24.324 мин
Хамилтън свали 0,742 сек от това постижение (също със средните по твърдост гуми), Валтери Ботас се нареди втори – на 0,297 сек зад него. Най-доброто време с хард в този момент бе на Ланс Строл (Рейсинг Пойнт) – девети, на 1,758 сек.
Със следващата си бърза обиколка Верстапен изпревари финландския пилот на Мерцедес и се доближи на 0,269 сек до Хамилтън. Англичанинът подобри собственото си постижение до 1:23.206, а Ботас отново излезе втори (+0,233 сек).
„Проверете колата в първи и четвърти завой, усещането е доста странно. Изглежда като че ли нещо не е наред”, обади се Фетел по радиото. Той бе в дъното на подреждането – 16-и – след общо 7 обиколки.
Хамилтън продължи серията си и отново даде по-добро време: 1:23.148 мин. Четвърта позиция зад Ботас и Верстапен заемаше Магнусен (+1,261 сек), следван от Данил Квят, Гасли, Албон, Грожан, Нико Хюлкенберг, Райконен.
След изтичането на половин час от 90-те минути на сесията Грожан пръв сложи гуми софт. С най-меката смес Гасли се нареди трети (+0,294), а Фетел – четвърти (+0,325). Пети бе Райконен – на 0,424 сек, също със софт.
When you just have the feeling everyone might be seeing you differently ? #AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/UZSnLSOtnS
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
Ботас пръв от пилотите на Мерцедес излезе на Албърт парк с меки гуми
Той бе по-бърз от съекипника си още в първия сектор, увеличи аванса във втория, в последния сбърка, но завърши обиколката за 1:22.648 сек – точно половин секунда по-добро време от това на Хамилтън. Люис също сложи софт и оглави подреждането – 1:22.600 (-0,048 сек от постижението на Валтери).
Into the final half an hour of FP2 and both drivers have turned their attention to some long runs #AusGP ?? pic.twitter.com/BADfi925co
— Toro Rosso (@ToroRosso) March 15, 2019
Работата на отборите продължи с гуми софт. Единствено Верстапен бе работил само с медиум и сложи меката смес за последните 20-ина минути от тренировката. Той даде трето постижение със софт – на 0,8 сек зад Хамилтън.
Албон отново се завъртя, но за разлика от първата тренировка не се удари никъде и успя да се върне на пистата.
Albon – and sometimes Alboff ?
F1’s new drivers are still finding the limits at Albert Park ?#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/ckOjWj5tBp
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
It’s almost
so close
it could be
?r a c i n g?
(if it wasn’t FP2)#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/o7sBY62cxQ
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
Три минути преди карирания флаг Льоклер се завъртя след стъпване върху бордюрите на излизане от четвърти завой. Гасли пък се обади по радиото, че няма мощност в задвижващата си система Хонда.
?CHEQUERED FLAG ?
Leclerc had a spin in the last minutes of FP2 ? but got going again after a bit of off-roading ?#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/tjPNnZy70E
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
FP2 – final classification ?
The top 3⃣ drivers all did 3⃣3⃣ laps ?#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/AgGqfdPrVQ
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019