Начало BG спорт Купа Дракон стартира успешно въпреки забраните

Купа Дракон стартира успешно въпреки забраните

4931
0
Снимки Асен Илиев

Първото автомобилно състезание за тази година бе на пистата „Дракон“. Надпреварата Дракон спийд къп стана, въпреки „анатемата“ на БФАС. УС на федерацията „нахрани“ единствената писта в България. Ден преди състезанието от федерацията разпространиха „окръжно“, в което бе размахан заканително пръст.

БФАС обяви състезанието за незаконно, защото не било под шапката им. Заплаши с рестрикции и глоби всеки пилот, дръзнал стъпи на трасето.

В санкциите влиза дори отнемането на лиценз, макар че май пилотите все още нямат такъв. Или поне много от тях. Затова на старта отсъстваха състезателите от т.нар. клас „Профи“, защото се уплашиха от „гилотината“ на БФАС.

БФАС, поне тази, която в момента е на власт, би трябвало да знае, че Дракон спийд къп е частно състезание, организирано от частен клуб на частно съоръжение – писта „Дракон“.  Както пише в чл. 17, т. 3 от Конституцията на Република България: „Частната собственост е неприкосновена.“

Шампионатът за купа „Дракон“ се прави от близо 10 години. И досега никога не е било под шапката на БФАС, независимо от това кой управлява спорта.

Не са ползвани и техни ресурси. Състезанията са за любители, участващи на пистово съоръжение далеч от улици и булеварди, стълбове и тротоари, не подлагат на риск пешеходци и участници в движението.

Сега във федерацията изведнъж се сетиха, че пистата им е „камъче в обувката“. Тази писта, на която дори и членовете на Управителния съвет са тествали своите автомобили… и то безплатно.

Стартовете от Дракон спийд къп се правят според всички изисквания на автомобилния спорт.

Държи се  особено много за безопасността. Има препълнен падок, питлейн, стартова решетка, квалификации, времеизмерване, флагмаршали по трасето, две линейки, пожарна, репатриращ автомобил… Награждаването бе с купи и медали по класове и генерално.  Зрители по трибуните също имаше.

Въпреки отсъствието на профитата, надпреварата стана страхотна. В събота участваха 73 автомобила, в неделя по- малко – „само“ 59. За такава бройка участници всеки организатор на кръг от пистовия шампионат само може да мечтае. И друго нещо липсваше. Традиционните за пистовия шампионат контестации, караници, скандали.

Всеки един от участниците любители се кефеше, караше за удоволствие и се наслаждаваше на отличното топло време и условия. А имаше състезатели от цялата страна. А условия не липсваха.

Дни преди старта на първия кръг на Дракон спийд къп, на пистата бе извършен ремонт. Собственикът на пистата Христо Стоилов каза, че всички корекции са съобразени с мнението на пилотите. Реконструкцията е глътнала около 100 т. асфалт, за налетия бетон не става дума. Похарчени са над 30 000 лв. За последните три сезона писта Дракон преминава през шестата си поредна реконструкция.

Доволни са и участниците. Те бяха разделени в отделни класове – до 1400, до 1600, до 2000, до 3000 и над 3000 куб. см. От събота призьорите в Best Laps в Модифицирани бяха – Павел Йовев, Георги Ходжев и Росен Рашев.

В Street Tuning първи бе Росен Рашев, асистиран от Асен Минчев и Георги Братованов. При Street в топ 3 са Георги Монев, Радостин Иванов и Радолслав Радилов.

След стартовете в неделя, първите трима в генералното на Street са: Радослав Радилов, Методи Илиев и Васил Кърчев.  В Street Tuning първите трима са: Асен Минчев, Атанас Дамянов и Деян Кутинчев.

Дамите също имат отделно класиране и награди. Те бяха 5, о първите три на подиума бяха Лилия Тончева, Десислава Атанасова и Мануела Торнева.