Българският екипаж Калин Дедиков – Георги Павлов продължи програмата си за световния еко рали шампионат с участие в Еко рали Сан Марино-Ватикана, където отново се класира сред 10-те най-добри.
Състезанието е 3-и кръг от шампионата и привлече всички топ екипажи в света и силната конкуренция от местните пилоти. На старт застанаха 40 коли, като отново доминираха тези в категория VIII, където се състезават и българите.
Десетото юбилейно издание на ралито се радваше и на солидна медийна и спонсорска подкрепа. Маршрутът бе с дължина 540 км, а стартът бе на площада в крепостта на Сан Марино и премина през цяла централна Италия, за да завърши с грандиозен финал на другия ден (неделя) на площад Свети Петър във Ватикана по време неделната проповед на Папа Франциск, която събира над 70 000 души.
През първия ден, разделен на три етапа и продължил 13 часа, екипажът на Октан рали тим, 3-и в света за 2014 г., завърши на 10-та позиция в генералното подреждане. Класическите рали трасета около Сан Марино и в област Тоскана, съчетани с променливите метеорологични условия, направиха състезанието наистина трудно и интересно. На места трасето преминаваше по макадамови пътища част от националната пътна мрежа на Италия.
За съжаление на българския екипаж, най-трудните моменти в състезанието, където успяват да компенсират разликите в техниката спрямо водещите отбори, преминаха като преход, а голяма част от отсечките се измерваха с нестандартизирана от ФИА техника и бяха валидни само за класирането в италианския шампионат.
Във втория ден Дедиков и Павлов се представиха още по-добре, успяха да придвижат с две места напред и достигна финала във Ватикана на 8-мо място в генералното и 5-ти в най-населения клас VIII, като взеха важни точки за световната купа.
Победители в ралито станаха Артур Прусак и Тиери Беншери, следвани от Масимо Ливерани – Валерия Страда и смесения канадско-полски екипаж Лукаш Нитко – Артур Найдер. Интерес в колоната предизвика поредното участие на швейцареца Гуидо Мария Педоне воден от един от най-опитните действащи навигатори в историята на рали спорта Дени Жироде – 5-и. Завърна се и световната шампионка при навигаторите за 2014 г. Изабеле Барчули, която финишира на седмо място.
Следващият кръг от шампионата е рали Васко Наваро в Испания, което е поредното състезание след Монте Карло, което българите твърдо пропускат.
Калин Дедиков: Доволен съм, че изобщо успяхме да стартираме в Сан Марино. Като резултати също. През 2013 г. с Николай Китанов бяхме 11-и, сега сме в топ 10. Направихме и няколко дребни грешки в състезанието, но те вече са записани в графата натрупан челен опит. Плановете ни за 2015 г. бяха много амбициозни и се надявах да успеем да ги осъществим. Имаше запитвания от чужди клубове, с осигурена програма, но за сега не съжалявам, че не им обърнах внимание. Продължаваме да участваме с лични средства и ентусиазъм, надявам се само да не изчезне ентусиазма. От гледна точка на екологията и алтернативните системи за задвижване, България изостава осезаемо дори от останалите балкански държави, а и определено не се движи в правилната посока. Надявам се скоро това да се промени и компаниите да имат реален интерес към нашето участие в Световния еко рали шампионат.
Георги Павлов: Тръгнахме с малко по-различни очаквания за нашето представяне и за самото състезание. Конкуренцията и мащабите на ралито се оказаха доста по-сериозни, отколкото предполагах. Нивото на автомобилния спорт в Италия е много високо, по време на състезанието се разминахме с поне три различни автомобилни събития в региона, всяко от които с голям брой участници и интересно само по себе си.