Решението за отмяна на всички планирани за събота събития на пистата Сузука, включително третата тренировка и квалификацията за Гран при на Япония, бе подкрепено безрезервно от F1 отборите.
„Според мен безопасността е на първо място. Няма смисъл зрителите да идват и да стане нещо“, заяви шефът на Алфа Ромео Фредерик Васьор.
„Честно казано, ние мислехме за подобен вариант още от четвъртък. Да, променихме програмата си, но смятам, че можем да си позволим уикенд със само две тренировки. Може пък да е добро упражнение.“
Подобно мнение изрази и Ромен Грожан. Според пилота на Хаас съкращаването на един ден от програмата би било интересно предизвикателство.
„Решението за отлагане на квалификацията бе абсолютно правилно“, каза и шефът на Рено Сирил Абитебул. „Щеше да е неразумно да има коли на пистата и зрители по трибуните като се има предвид прогнозния път на тайфуна. Взимането на решение достатъчно рано пък ни даде възможност да адаптираме плановете си и да вземем необходимите мерки. В неделя има достатъчно време и за квалификация, и за състезание.“
Preparing the garage for tomorrow is now underway; pitstop gantry taken down, sand bags delivered…! #RSspirit #JapaneseGP pic.twitter.com/7KVSKB3kQJ
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) October 11, 2019
Оглавяващият екипа на Хонда в F1 Тойохару Танабе заяви, че съжалява за феновете, които пропускат цял ден на Сузука, но също смята, че сигурността на хората е най-важна
„За нас е невероятно да сме на домашната си писта. Заради тайфуна променихме програмата си и работихме за квалификацията и състезанието във втората тренировка. Съжалявам, че тази ситуация се случи точно по време на домашния ни уикенд, но безопасността е на първо място“, каза Танабе.
Матия Биното от Ферари допълни, че програмите и работата на екипите станаха малко по-напрегнати, след като стана ясно, че имат на разположение за подготовка само петъчните тренировки.
В Пирели също са на мнение, че затварянето на трасето днес е правилно решение. Все пак от компанията проведоха обичайните си анализи след петъчните сесии и установиха разлика от 0,6-0,7 сек между софт и медиум, както и 0,8-0,9 сек между медиум и хард. Пилотите на Мерцедес бяха най-бързи и в двете тренировки. Най-доброто време на Валтери Ботас бе записано с най-меките гуми, предоставени от италианската компания за уикенда в Япония. То бе с повече от половин секунда по-добро от най-силното постижение в петъчните сесии през 2018 г.
„Отлагането на квалификацията и отмяната на третата тренировка са правилното решение при тези обстоятелства“, заяви спортният директор на Пирели Марио Изола. „Промяната се отрази на подготовката на отборите. Освен това все още не се знае какви ще са условията за състезанието в неделя и колко полезни ще са вече изминалите сесии.“
An unexpected day off for our pair of W10s. But they’ll get their chance to shine on Sunday ⭐️
To everyone out there affected by Typhoon Hagibis stay safe ?#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/tv9KefQlor
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 12, 2019