Начало Рали Ожие излезе начело, Льоб катастрофира

Ожие излезе начело, Льоб катастрофира

29
0

Очакваният с толкова голям интерес двубой по време на рали Монте Карло между двамата Себастиен – Льоб и Ожие – донесе страхотни емоции, но приключи. Деветкратният световен шампион удари своя Ситроен DS3 WRC. Той успя да завърши отсечката, след което му трябваше доста време, за да прибере колата в сервиза.

– Ударих се на заледено място. Не твърде силно, но нещо – не знам какво точно (част от окачването – б.а.) – се строши. Случва се, но при тази стартова позиция (14-ти в реда – б.а.) трябваше да опитам нещо различно с гумите. Пробвах, но допуснах грешка – обясни той.

До този момент битката с Ожие бе ожесточена. Пилотът на Фолксваген завърши втория ден на над 1:45 мин пред съотборника си Яри-Мати Латвала, а трети е Андреас Микелсен (също с Поло R WRC).

Условията през целия ден бяха изключително трудни. Няколко екипажа се оплакаха, че не са очаквали толкова лед и сняг по трасето. На места пък караха на мокър асфалт, а видимостта бе силно затруднена от мъгла. Микелсен дори каза, че не е измислена дума за подобна ситуация!

Всичко това направи избора на гуми крайно сложен. Следобед Ожие заложи на четири гуми с шипове и две гладки, съекипниците му бяха с по 2 гладки, 2 с шипове и 2 зимни. Решението на двукратния световен шампион се оказа най-удачно.

– Беше безкрайно трудно – призна Ожие. – Трябва да се отблагодаря на метеорологичните си шпиони, които свършиха страхотна работа. Дуелът със Себастиен Льоб бе вълнуващ не само за феновете, но и за нас с Жулиен [Инграсиа]. Той имаше предимство в една отсечка, аз наваксвах в следващата. В крайна сметка най-важното бе, че не загубих самообладание, въпреки първоначалната разлика. Отдъхнах си, когато излязохме начело в предпоследната отсечка. Жалко за катастрофата на Льоб във финалния етап – тя означава, че битката ни приключи.

Себастиен допълни, че следващите два дни от състезанието няма да са лесни, въпреки аванса му. Той трябва да се съсредоточи, за да не допусне грешка на тежкото трасе.

Латвала припомни, че преди старта посочи като цел класиране в топ 4 и нищо не се е променило по отношение на тази му цел:

– Нямам особено силни резултати в това рали и все още имам много да уча за времето, избора на гуми, маршрута. Доволен съм от работата и позицията си досега. С оглед на шампионата е по-важно да взема много точки, отколкото да рискувам всичко в опит да победя.

Микелсен също заложи на сигурно. Норвежецът бе удовлетворен от избора си на гуми и от факта, че премина дистанцията невредим – особено при положение, че на места не виждаше на пет метра пред себе си.

Пилотите на М-Спорт От Танак и Елфин Еванс вървят силно в надпреварата и заемат четвърта и шеста позиция (разделени от единствения останал в по-предна позиция Ситроен – този на Мадс Остберг, след като и Крис Мийк претърпя инцидент).

– При първото преминаване бе много мъгливо и заледено. Изненадах се, че условията следобед не се подобриха кой знае колко. Не сме най-бързи, но поддържаме добър ритъм и сме съсредоточени върху нашето рали. Както видяхме следобед, всичко може да се случи – обясни естонецът.

Тиери Нювил и Дани Сордо с Хюндай са седми и осми. Белгиецът неколкократно трябваше да напасва карането си, тъй като трасето се оказваше напълно различно спрямо бележките.

Топ 10 допълват Мартин Прокоп и Хенинг Солберг.