Начало Дакар Как Карлос Сайнц старши се подготви за Дакар 2020

Как Карлос Сайнц старши се подготви за Дакар 2020

860
0

Преди броени дни Карлос Сайнц стартира в поредното си рали Дакар. По време на забележителната си кариера испанският пилот спечели две титли в световния рали шампионат (WRC) – през 1990 и 1992 г., а четири пъти бе вицешампион. С това обаче спортната му дейност далеч не приключи. Той продължи да се състезава и има сред постиженията си успех на Състезанието на шампионите и победа във рали „1000 езера”. През последните години програмата му включва основно рали Дакар, което също е печелил два пъти – през 2010 и 2018 г.

„Ел Матадор” се състезава през 2020 г. с X-Raid Mini JCW. Навигатор в дизеловото бъги е сънародникът му Луис Крус. Двамата са изкарали 6 Дакара заедно.

Сайнц старши, чийто син се състезава във Формула 1 за екипа на Макларън, приспособи тренировъчната си програма за изискванията на най-прочутата рали надпревара за издръжливост. Състезанието е в нова обстановка – в Саудитска Арабия – и съответно маршрутът е съвсем непознат. Отсечките са по-дълги, а условията – напълно различни от тези в Южна Америка, където се провеждаше Дакар от 2009-та до миналата година. Затова и на Сайнц му се наложи да попромени режима си.

„По време на този Дакар ще изкараме много часове в колата – има няколко отсечки от по над 500 км. Надморската височина не е особено голяма, но е горещо”, обясни Сайнц

„Определихме какви тренировки са ни необходими въз основа на тези показатели. Не ни беше необходимо да трупаме мускулна маса, няма смисъл. Нужни са издръжливост и сила.”

„Онези от нас, които обичат спорта, никога не спират да тренират. Но аз засилих интензивността на програмата си около септември. Методиката ми бе да редувам натоварванията през различните дни – тежести с аеробни упражнения и серии. И всичко бе насочено към подобряване на силата и издръжливостта.”

„Когато толкова дълго време си седнал и при ударите, които претърпяваш в автомобила при скоковете и преодоляването на дюни, най-много страдат кръстът и вратът. Аз имам известни проблеми и в двете области, така че трябваше да поработя върху тези мускули. Целта е да се поддържа темпо по време на отсечката – да издържиш чисто физически. А карането на колело в продължение на повече от два часа ми помага да го постигна.”

Сайнц каза също така, че се гордее от факта, че все още се състезава

„Няма да мога още дълго да го правя. Но съм си заслужил правото да съм в надпреварата и да се наслаждавам на работата си, докато реша да спра”, каза легендарният пилот.