Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Имаме съвсем различен подход към тестовете тази година

Льоклер: Имаме съвсем различен подход към тестовете тази година

3180
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер, снимка: Майкъл Потс

Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона

Шарл Льоклер зае мястото в кокпита на новото Ферари SF1000 за първия ден тестове в Барселона. Предварителната програма предвиждаше днес да кара Себастиан Фетел, но в последния момент екипът направи смяна, защото германецът не се чувства добре.

Младият пилот от Монако навъртя 132 обиколки (над 2 състезателни дистанции), но остана на повече от 1,3 сек от най-доброто време на Люис Хамилтън с новия Мерцедес. Времената обаче вероятно не са съвсем представителни, тъй като според информация на запознати Ферари цял ден са били със занижени режими на задвижващата система и голямо количество гориво.

Вечерта в една от залите на контролната кула, наета от Ферари, Шарл направи първия разбор и заяви, че изобщо не е притеснен от разликата.

„Много е трудно да говорим за скорост, защото ние изобщо не сме гледали към нея в днешния ден. Не сме работили за скорост нито за секунда. Да, вярно е, че миналата година бяхме много доволни в първия ден. През тази обаче променихме подхода и концентрирахме нашето внимание върху това да разберем по-добре колата“, разясни Льоклер.

„Направихме подробни сравнения на данни на пистата от работата на аеродинамиката с тези от завода, проверихме реакциите и аз самият се опитах в по-голяма степен да разбера начина на работа на новата кола. Това бе целта ни.“

Льоклер отрече да е имал какъвто и да било проблем в днешния първи ден

Той подчерта, че истинската скорост ще се види едва в първото състезание в Австралия, когато колите са завършени, а гумите работят в оптималните си работни режими.

Победителят в две състезания през миналия сезон коментира подробно подобрените възможности на Ферари да бъдат правени настройки. Той заяви, че това е направено не толкова, за да бъде болидът еднакво удобен за него и Фетел, които имат доста различен стил на каране, но и за да успее Скудерията да намери верния път на всички писти.

Шарл Льоклер
Льоклер на Каталуня с новото Ферари, снимка: Майкъл Потс

„Миналата година имаше писти, на които просто ни нямаше и двамата. Затова по-големите възможности за настройки са добре дошли“, разясни младият състезател. „Винаги е по-добре и за двамата пилоти, когато има повече възможности за настройване.“

Льоклер заяви, че със сигурност започва тестовете и годината много по-уверен, и че вече познава всичко във Ферари. Той самият има малко по-различен подход, като ще търси максимално да направи колата си удобна за пилотиране.

Днес повече информация са получили инженерите от самия него за характера на колата, защото най-важно е било сравняването на данните. Чудесно било, че всичко съвпадало, защото ако не пасва, проблемът е много голям.

За разлика от други свои колеги, Льоклер заяви, че не е открил много повече сцепление в завоите, но кола с кола трудно се сравняват, а той е впечатлен колко по-бързо сега всички успяват да загреят гумите и да направят бързи обиколки още в ранните сутрешни часове. Шарл обаче пак се върна на това, че във Ферари изобщо не са търсили скорост днес.