Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА не е намерила проблеми при RP20

ФИА не е намерила проблеми при RP20

1720
0
Серхио Перес
Серхио Перес; снимка: Рейсинг Пойнт

Комисари от Международната автомобилна федерация (ФИА) са посетили завода на Рейсинг Пойнт и са проверили щателно новия болид на тима RP20. Те са сравнили данните с тези на миналогодишния Мерцедес F1 W10 и в крайна сметка не са изразили мнение за нарушаване на правилата и пренасяне на решения извън позволеното от правилата. Това разкри пред Аутоспорт техническият директор на тима Андрю Грийн. Той говори по тази тема още по време на зимните тестови и за списание ClubS1. Колата бе наречена „розов Мерцедес” и „клонинг”, а в Мелбърн част от съперниците се готвеха да подадат официален протест срещу нея.

„Те (представителите на ФИА – б.а.) установиха, че автомобилът е проектиран от нас. Може и да има някои прилики с Мерцедес. Елементите са просто близки и няма как да има основателен протест”, обясни Грийн

„Всички могат да говорят каквото си искат. Според мен го вършат заради пропуска си те да направят нещо подобно и това ги разстройва.”

Новият болид на тима от Силвърстоун, който през следващата година ще се казва Астън Мартин, наистина прилича много на F1 W10. Има идентичен нос, слабо наклонено шаси и почти същата форма на кутиите за радиаторите. Колата е със задвижваща система, скоростна кутия и задно окачване, които директно идват от Бриксуърт, а Рейсинг Пойнт плаща за тях.

„Решихме да изоставим напълно предишната концепция на колата ни, която следваше тази на Ред Бул и да започнем на чисто. Да направим съвсем нов болид, следвайки идеи от Мерцедес – с тях и без това работим”, обясни още Грийн.

Техническият директор на Рейсинг Пойн поясни, че приликите са съвсем естествени при избор на една и съща концепция

За да сравнят точно начина на работа, от ФИА са поискали данни от Мерцедес за работата на F1 W10 и са ги използвали при проверката на RP20. Изглежда, че след тази проверка Рейсинг Пойнт са получили зелена светлина за използване на новия си автомобил. Но това не значи, че съперниците няма да подадат официален протест по време на първия състезателен уикенд, който се очаква да е в Австрия в началото на юли.