Себастиен Ожие поведе с минимален аванс в рали Австралия след първия ден на десетия кръг от световния шампионат. Французинът е с 0,4 сек пред съотборника си Яри-Мати Латвала, а трети е Андреас Микелсен с третия Фолксваген Поло R WRC (на 3,5 сек).
Крис Мийк бе начело след първите отсечки, но съперниците постепенно го настигаха, въпреки че бяха първи по етапите и на практика чистеха трасето за следващите екипажи. Британският пилот на Ситроен е четвърти в края на петъчния ден.
– Очевидно е, че съм много доволен от старта ни в Австралия. Не очаквах такъв резултат. Следобед се разтревожихме, тъй като радиаторът ни бе ударен и повреден от камък. След това имаше теч, но за щастие днешните отсечки не са дълги, така че това не се оказа реален проблем. Определено сме в чудесна позиция за утре, но надпреварата в никакъв случай не е лесна. Аз лично очаквам с нетърпение 50-километровата „Намбука” – тази дистанция е като скоростно влакче от увеселителен парк в джунглата. В събота може да вали, което ще направи настилката хлъзгава – коментира Ожие.
Латвала бе също повече от доволен от началото на състезанието за себе си, като каза, че никой не е очаквал три Поло на първите три позиции днес:
– В крайна сметка изобщо не бяхме на идеални стартови позиции. Следобедът бе особено добър за нас. Постепенно подобрявахме представянето си и от пети в класирането сутринта стопихме разликата. Но дотук още нищо не сме спечелили и битката е много близка.
Началото на ралито бе по-добро от очакваното и за Микелсен. Той допълни изявленията на съекипниците си с обяснението, че са извлекли максимума от неудобните стартови позиции.
Мийк, който бе най-бърз в шейкдауна, отбеляза по-рано, че тръгва осми по трасето и смята, че това ще се отрази благоприятно на темпото му.
– Днес трябваше да даваме газ непрекъснато. Стартовата ни позиция бе такава, че имахме по-добро сцепление в някои етапи при първото им преминаване. Следобед обаче условията бяха еднакви за всички, а и нелеки на отделни места. Ще трябва да запазим същото ниво на представяне и през останалата част от надпреварата. Целта не е да спечелим на всяка цена. Борим се с момчета, които водят битка за световния шампионат. Аз просто трябва да следвам собственото се състезание – обясни Крис.
След Мийк в класирането е Мико Хирвонен (М-Спорт), а топ 10 допълват Хейдън Падън (най-добре класираният в момента пилот на Хюндай), Мадс Остберг (Ситроен), Роберт Кубица (М-Спорт), Елфин Еванс (М-Спорт) и Тиери Нювил (Хюндай).