Начало Рали Пътуване от Германия до Австралия – логистиката на един WRC екип

Пътуване от Германия до Австралия – логистиката на един WRC екип

46
0

Рали Австралия е едва втората надпревара в календара на световния шампионат, която е извън Европа. Състезанието, както и това в Аржентина, поставя особени изисквания спрямо отборите, които трябва да транспортират навреме оборудването и колите си. За организацията и логистиката на тази дейност разказва логистичният мениджър на Фолксваген Луц Мейер.

– Колко повече усилия се изискват за надпреварите извън Европа?

– Накратко трябваше да се подготвим за три дни. В Трир разглобихме всичко в неделя и същата вечер изпратихме колите и важните части в Хановер, където те пристигнаха в понеделник сутринта. Аз и механиците също вече бяхме в офисите тогава. Всички компоненти бяха разпратени по съответните департаменти, за да бъдат проверени. Това продължи и във вторник. В сряда ги натоварихме в контейнери – надлежно описани и със съответните митнически документи и декларации. След това потеглиха към летището. Когато работим за европейските кръгове от шампионата, имаме поне седмица и половина за цялата тази процедура.

– Колко дни в годината не мислите изобщо за ралита и логистика?

– Всъщност няма такива. Може би на Бъдни вечер и Коледа, ден след това. Но дори тогава не успяваш да изключиш напълно, тъй като рали Монте Карло е в средата на януари. Реалността е, че мислим за това поне по веднъж на ден. Сещаш се за нещо и си записваш. С приятелката ми сме се споразумели за свободните ми дни: работя по половин час на ден. Правя го, за да съм сигурен, че най-важните точки са отметнати и процесът продължава плавно.

– ри толкова много неща за планиране, кой решава какво ще правите през ваканциите у дома?

– Приятелката ми, позволил съм си този лукс. Тя планира, сравнява и преценява. Аз с удоволствие се съгласявам с крайния резултат.