Матия Биното ще се постарае да приложи наученото от годините, през които Ферари доминираше в световния шампионат на Формула 1, за да върне Скудерията към победите. Настоящият шеф на отбора постъпва на работа в Маранело през 1995 г. като инженер в отдела за двигатели. По онова време Жан Тод вече е започнал процеса по реструктуриране на екипа и привличане на Михаел Шумахер.
„Имах привилегията да гледам началото на 2000-те с Жан Тод, Рос [Браун], Михаел Шумахер и всички останали пилоти, победите, които спечелихме. Смятам, че беше важно за кариерата ми, защото тогава научих много. Научих каква умствена настройка е необходима, за да побеждаваш. Смятам, че разбрах как трябва да се опиташ да изградиш отбор и сега е необходимо да се постарая да повторя наученото“, сподели Биното.
„През тези 25 години съм виждал, че винаги има и много трудни моменти. Тогава е важно да останеш търпелив, но решителен, да се стараеш да се справяш и подобряваш. Във Формула 1 не може да си удовлетворен. Говорим за постоянен напредък и няма едно-единствено решение. Важното е наистина да се постараем да градим стъпка по стъпка.“
Биното повтори, че Ферари не търси една победа на писта, а създаването на солидни основи за нов успешен цикъл. Каза още веднъж, че това ще отнеме време
„Но един поглед към историята на Ферари показва, че винаги е имало трудни моменти и ние винаги сме се справяли с тях. Топ мениджмънтът ми вярва и ме подкрепя, което е страхотно. Още по-важното е, че според мен имаме подкрепата на целия тим. Ясно е, че ситуацията е сложна. Много компоненти са замразени. Надяваме се 2021-ва да е малко по-добра, но 2022-ра ще е най-важната ни възможност.“
След Гран при на Тоскана Рос Браун сподели, че на Ферари е необходим план, а не революция.
„Имах късмета да видя голяма част от тези 1000 надпревари на Ферари, включително, разбира се, забележителният период, когато работех там. Имахме страхотен успех, но след няколко трудни години, през които градяхме екипа си. На Ферари им предстои много работа, за да се върнат в челото. Необходим е структурен план и време, за да се изпълни. Отборът може да има нужда от подсилване, но не и от революция“, обясни управляващият спортните въпроси във Формула 1.
Бившият F1 пилот Тимо Глок пък е на мнение, че Биното има железен договор с Ферари, след като при такова представяне през 2020 г. още не е уволнен.
„По принцип хората си тръгват след такива резултати. Той обаче се държи добре на седлото. Любопитен съм да видя колко дълго ще продължи това. В някакъв момент трябва да има последствия“, каза Глок.
Коментар по темата как се справя Биното, откакто оглави Ферари, може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (240).