Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас не вижда проблем в различните стратегии за него и Хамилтън на...

Ботас не вижда проблем в различните стратегии за него и Хамилтън на Имола

1925
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас пред Макс Верстапен; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас не вижда проблем в различните стратегии за него и Люис Хамилтън по време на Гран при на Емилия Романя миналия уикенд. Англичанинът изкара по-дълъг първи стинт от съотборника си и Макс Верстапен, влезе в бокса в момент, когато имаше режим на виртуален сейфти кар и излезе отново пръв на пистата.

„Бих казал, че става дума за два различни сценария. Сутринта преди състезанието прегледахме плановете, какво се случва ако единият от нас се окаже под натиск или относно възможността Ред Бул да ни прескочи. В случая се оказах аз, така че очевидно трябваше да реагирам.“

„Ако се бях озовал в позицията на Люис, аз също щях да поискам да остана по-дълго на пистата и да търся възможности. При него се получи. Ситуацията щеше да се развие по същия начин, ако бяхме в обратни позиции“, заяви Ботас

Впоследствие директорът операции на пистата в Мерцедес Андрю Шовлин даде подробно обяснение за взимането на двете стратегически решения

„По време на първия стинт внимателно следихме Макс Верстапен. Беше очевидно, че той може да представлява опасност за Валтери, на когото казахме да атакува с всички сили и да се опита да натрупа разлика. Искахме да е около две секунди и половина, което щеше да е достатъчно. Така щяхме да имаме възможността да изчакаме Макс пръв да направи ход, да проведем нашия питстоп в следващ тур и да си запазим позицията. Без такъв аванс щеше да е необходимо да се спре по-рано и да се направи много дълга втора серия.“

„В момента, когато Макс тръгна към бокса, вече знаехме, че Валтери ще направи по-късен бокс. Този вариант го обсъдихме в неделя сутринта, когато искахме да дискутираме различни опции. След това се съсредоточихме върху Люис, който след питстоповете на Макс и Валтери излезе начело. В неговия случай правилното решение бе да се опитаме да удължим началния стинт. Ако веднага го бяхме извикали в пита, то той можеше да се върне на пистата не само зад Валтери, но и зад Макс.“

„При по-дълго оставане на трасето може да се разчита на две преимущества.“

„Първото е поява на кола за сигурност или режим на виртуален сейфти кар – тогава след бокса оставаш лидер. Второто е, че при по-късен бокс имаш предимството да си с по-свежи гуми в края на състезанието. При този вариант обаче е нужно да се има предвид, че ще си зад спрелите по-рано съперници.“

„Необичайното на Имола бе заклещилият се в колата на Валтери елемент от Ферари, заради който той губеше скорост. Така Люис имаше по-висока скорост от Валтери на Макс. Решихме да остане по-дълго на пистата, за да натрупа достатъчно аванс и да се върне отново пред тях след питстопа си.“