Начало WRC News Сордо води в Монца, ожесточена битка за WRC титлата между Еванс и...

Сордо води в Монца, ожесточена битка за WRC титлата между Еванс и Ожие

493
0
Дани Сордо
Дани Сордо; снимка: Хюндай

Дани Сордо води в генералното класиране на финалния кръг от световния рали шампионат (WRC) в Монца. Пилотът на Хюндай е със секунда аванс пред Есапека Лапи (М-Спорт, Форд Фиеста). Трети и четвърти са борещите се за титлата Себастиен Ожие и Елфин Еванс. Французинът е на 12 секунди от Сордо, а съотборникът му в Тойота е на 5,1 сек от него.

„Беше много труден ден, но в крайна сметка сме начело в класирането, което е положително“, коментира Сордо

„Започнахме деня добре с победа в отсечка (испанецът спечели 2 от общо петте петъчни дистанции – б.р.), но след това губехме известно време в калните участъци. Постарахме се да натискаме, за да останем в челото. Утре ако караме на сняг, както изглежда, позицията на пътя ще е важна, за да виждаш по-добре траекторията. Направихме някои важни промени по автомобила, за да имам повече увереност и подобрено управление, но в подобни условия никога не е лесно.“

Лапи бе доволен от факта, че е в челото и сподели, че това е положително за целия отбор на М-Спорт. Той пръв сложи гуми за сняг и дори води в генералното подреждане известно време.

„Утре ще сторим всичко по силите си. Така и няма какво да губим. Знаем, че ще е сложен ден, но аз по принцип съм доста добър на сняг“, допълни той.

Мократа и хлъзгава настилка подведе мнозина, включително Ожие, който претърпя удар в средата на петъка.

„Темпото ни бе добро, но няколко грешки ни костваха известно време. Най-важното обаче е, че останахме в борбата – само това има значение. Стартовата ни позиция би трябвало да е добра, ако има пресен сняг“, каза Ожие.

Еванс определи деня си като приличен – без сериозни пропуски и загубено време

„Вероятно не бе и особено бърз, но в толкова трудни условия според бе важно да се намери баланс между скорост и чисто каране. Имаше много вода – особено в коловозите при второто преминаване на отсечките, така че това бе сложно“, каза уелсецът.

Тиери Нювил не успя да завърши деня – удари се сутринта, когато все пак продължи, но следобед се блъсна в бетонен блок и повреди окачването.

„Губехме време, но колата все още бе управляема, гумата и джантата се държаха. За съжаление в една локва твърде много вода влезе навътре и двигателят блокира. Не успяхме да рестартираме и спряхме на място“, обясни инцидента си белгиецът.