Привлекателността на новите стартове в световния шампионат на Формула 1 може да бъде неколкократно преувеличена, заяви Ерик Булие. Бившият шеф на Рено, Лотус и Макларън понастоящем е управляващ директор на Гран при на Франция и коментира ситуацията както с предстоящата надпревара на пистата Пол Рикар, така и преговорите за нов договор. Доводът му по отношение на нови надпревари в първенството идва дни, след като официално бе обявено, че Маями сключи 10-годишен контракт за F1 състезание в града.
От началото на април във Франция има отново строга карантина. Организаторите на Пол Рикар все пак не са загубили надежда за състезание със зрители. Дори това да се случи обаче, публиката ще е ограничена – вероятно до 15 000 души – и съответно промоутърът ще е на загуба. В тази връзка Булие води преговори за намаляване домакинската такса на състезанието, както и за нов договор за домакинство.
„Ако посещаемостта е ограничена на 15 000 зрители дневно, то ще получим само 20% от обичайния приход. Можем да поемем всички разходи по организацията, но продължаваме да обсъждаме таксата. Това са търговски преговори и се надявам здравият разум да надделее. Налага се да намалим до минимум загубите, но да предоставим на зрителите отлично шоу. Приятно ни изненадаха запитванията за билети, независимо от неяснотите в ситуацията. Интересът към състезанието е много висок – почти всички билети са продадени.“
„Договорът за провеждане на Гран при изтича в края на годината и искаме да го продължим. Ако зависеше само от мен, бих подписал нов контракт за 10 години, но трябва да се отчитам пред ръководството.“
„Привлекателността на новите състезания може да бъде неколкократно преувеличена. Неведнъж сме виждали ситуация, при която гръмко се обявява надпревара, която в крайна сметка така и не се провежда. Въпросът е в това дали Либърти Медия искат в календара надеждни стартове, представляващи историческа ценност и свързани с миналото на Формула 1“, обясни Булие
Той допълни, че лично на него идеята за спринт надпревари в събота на състезателните уикенди му допада, но те трябва да се провеждат навсякъде.
„Отдавна беше време да се промени сложният формат на уикенда. Важно е да се осигури приемственост и се радвам как протече процесът – с обсъждания и консултации. Ако в крайна сметка форматът бъде приет, то трябва да важи за всички стартове. Всяка Гран при има своя индивидуалност, култура, но зрителите идват да гледат Формула 1. Не мисля, че някой ще дойде специално да изгледа квалификацията или спринт състезанието. Не смятам също така, че новият формат ще ни позволи да продаваме повече билети.“
Междувременно неяснотите относно част от календара стават все повече. Ситуацията с Гран при на Канада все още е нерешена. В дните преди надпреварата на пистата Имола в страната съобщиха, че надпреварата е отменена. От Формула 1 настояха, че все още се водят преговори. Съмнения има и относно стартовете в Сингапур и Саудитска Арабия. Те са планирани за 3 октомври и 5 декември, но се твърди, че има опасения дали е възможно да се проведат на тези дати.
В Япония пък отмениха есенния автомобилен салон в Токио – изложението трябваше да е другото голямо събитие заедно с Гран при на страната по това време на годината. Президентът на Асоциацията на автопроизводителите там Акио Тойода заяви, че е трудно да се гарантира безопасността на всички участници и посетители. Този развой е тревожен и за организаторите на Гран при на Япония, която е в календара за 10 октомври. Според непотвърдена информация от Хонда оказват сериозен натиск по всички възможни начини, тъй като искат състезание на Сузука преди оттеглянето си от Формула 1 в края на сезон 2021.
View this post on Instagram