Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Ограниченията на пистите са кошмар за зрителите; Биното: Нужно ни е...

Хорнер: Ограниченията на пистите са кошмар за зрителите; Биното: Нужно ни е просто решение; Зайдл: Сегашната система работи

2290
0
Имола, писта, трасе
снимка: Пирели

Работна група ще проучи проблема с границите на пистите, които пилотите във Формула 1 трябва да спазват, за да се прилагат необходимите изисквания по-ясно и с повече постоянство. Във всички четири състезателни уикенда досега имаше специфични правила за отделни завои на пистите, където състезателите не трябваше да прескачат определен лимит. В някои от случаите се стигна до сериозни спорове какво точно е трайно предимство и как се преценява то на завой, където излизането от трасето в обиколка за време не се санкционира, а при маневра за изпреварване води до връщане на позиция. Това се случи в Бахрейн с Люис Хамилтън и Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул загуби също така полпозишън и най-бърза обиколка в надпревара заради нарушаване границите на пистата. Кристиан Хорнер и Хелмут Марко изразиха остро недоволство от подхода при налагане границите на пистите.

Тимът на Макларън загуби най-силното си класиране в квалификация поради същата причина. Андреас Зайдл обаче смята, че прилаганият сега вариант е работещ. Рейс директорът на ФИА Майкъл Маси пък обясни, че трасетата са различни, съответно и решенията за всяко едно от тях.

Хорнер бе категоричен, че е нужно ясно определяне на границите. Според него не можело това да е толкова трудна задача.

„Според мен изискванията са трудни за разбиране от отборите, какво остава за феновете. Необходим е по-ясен начин за определяне кои са границите на пистата – бордюри или правила за всеки завой. Като във всеки друг спорт, в който една бяла линия определя лимита.“

„Прекалено объркващо е да ти разрешават нещо в един завой и да го забраняват в следващия. За коментаторите и зрителите сигурно е кошмар. Как се обяснява това?“, риторично попита Хорнер

„Проблемът на пистите, който е съвсем разбираем, е, че те трябва да отговарят на изискванията и за автомобили, и за мотори. Ситуацията е малко като да се направи ръгби среща на футболно игрище. И двете са правоъгълни, и засети с трева, но изпълняват различни изисквания. На нас ни трябва пистите, използвани във Формула 1, да са подходящи за Формула 1. Не може да е толкова трудно. Говорили сме го на безброй срещи. Разбира се, всичко трябва да мине през различните групи. Но това е нещо ключово, което трябва да се реши.“

Шефът на Ферари Матия Биното също е на мнение, че е нужно просто решение, за да са по-разбираеми нещата за аудиторията.

„Шефовете на отбори дискутираха въпроса в Испания. Трябва да опростим нещата за феновете. Дискусиите относно ограниченията на трасето по време или след състезание не са добри за шоуто. Необходимо ни е нещо просто, което да има незабавен ефект. Трябва да обсъдим какво е граница на трасето и какво не е.“

„Вариант, който може да се реагира веднага? Дори не знам… Да дадем пълна свобода на пилотите? Може тогава споровете да спрат. Просто решение е най-добрият вариант според мен“, каза Биното.

Според шефа на Макларън Андреас Зайдл няма краткосрочно решение

Той смята също така, че промените в изискванията не са проблем, стига отборите да бъдат уведомявани преди въвеждането им. По отношение постоянството в решенията на стюардите Зайдл каза, че правилата се прилагат достатъчно последователно.

„Трябва да си реалист – лимити могат да се налагат в определени области, където се налага наблюдение заради сигурността или за да не придобива никой трайно предимство. Идеята да се използват белите линии по цялата писта според мен няма да проработи, защото ще има милиони нарушения, повечето от които няма да имат никакво значение (за времената или битките). Не това е пътят напред.“

„Инструкция, че бялата линия е границата за всички писти, по цялата им дължина би била екстремна. Просто е невъзможно да се приложи реално, защото наистина ще има милион нарушения. И усилието да се приложи нещо такова всъщност няма да поправи обсъждания проблем. Необходим е прагматичен подход, а точно такъв се прилага в момента.“

Рейс директорът Майкъл Маси заяви, че той би сложил физически граници, но това просто не е възможно на всяка писта

„В идеалния случай би било прекрасно да има „твърда“ граница навсякъде. Условията на пистите обаче еволюират. Една година има проблеми с ограниченията, на следващата няма. Върху това работим с всяка писта по отделно. И е очевидно, че въпросът изисква сериозни инвестиции от тяхна страна.“

„От една страна би било чудесно да има стени навсякъде, какъвто ще е случаят в Монако и Баку след броени седмици. Формула 1 обаче има състезания на различни типове трасета и когато нещата се гледат от перспективата за безопасност, се търси най-добрият възможен баланс за всяка ситуация. А всеки завой и всяка писта са различни.“