Начало Рали Шампионът на рали-спринт Динко Иванов: Не мислех за титлата, но бяхме...

Шампионът на рали-спринт Динко Иванов: Не мислех за титлата, но бяхме добре подготвени и спечелихме

450
0

Динко Иванов стана шампион на България в набиращата все по-голяма популярност дисциплина рали-спринт. Със своя Ситроен C2 R2 старозагорецът спечели и двете състезания през тази година – Дряново и Вида, като успешно му партнираше неговият навигатор Живко Желев. Двамата успяха да победят екипажи с по-добри автомобили, като защитиха и титлата си от миналия сезон в клас RC4. Иванов участва успешно и на няколко планински изкачвания, завършвайки 2-и в класа си. За изминалия сезон и това какво да очакваме през 2018 г. Динко разказа в интервю за ClubS1. 

 – Очакваше ли преди началото на сезона, че ще спечелиш титлата в генералното класиране?

– Не сме мислили въобще за титла в общото класиране, но така се получи. Идеята ни беше да защитим първото място в класа RC4, като се надявахме да участваме в повече надпревари и да има по-голяма конкуренция. Спечелихме и двете състезания – Дряново и Вида, като се надявахме да има и трето, но то не се състоя. Дори след първия кръг не мислехме за титла в генералното подреждане. Но така стана, че я спечелихме. Малко трудно е да кажеш, че си шампион само с 2 старта, но така се стекоха обстоятелствата. Шампионатът бе признат за валиден. Ние бяхме готови да караме ако има 3-и или дори 4-и кръг. Старахме се да сме максимално прецизни и колата да е здрава.

 – Как успяхме с по-слаба кола да победите пилоти с по-добри автомобили, каквито имаше и в двете състезания?

– Да, имаше Субару, Мицубиши – по-силни коли. Трудно ми е да обясня как се получи. Ние нямаме и много опит на рали, като за нас това бяха 4-о и 5-о състезание в тази дисциплина. Но мисля, че бяхме подготвени добре и се стремяхме да не допускаме грешки.

– Как се напаснахте с твоя навигатор Живко Желев? Имахте ли трудности?

– С навигатора ми продължаваме да се напасваме, тъй като нямаме много състезания в екип. Основните неща сме ги изчистили, но се стремим да сме още по-добри. Той има по-голям опит от мен, но голямата пауза, която е направил и разликите в спорта спрямо 90-те години на миналия век, когато се е състезавал, оказват своето влияние. Но той бързо влиза в час и резултатите показва точно това.

– През сезона взе и доста участия на планинско изкачване – общо 5 от 6 кръга. Как оценяваш представянето си там?

– Оценката ми е добра  с оглед на 2-ото място в класа и 20-ото в генералното класиране от над 100 пилоти. В Благоевград не участвахме поради финансови причини, а в последния кръг в Кюстендил, където беше най-доброто трасе за сезона, двигателят се повреди. Първото място в класа беше далеч, след като пропуснахме един старт. Но ние не сме тръгвали с големи амбиции в този шампионат. Използвахме някои от състезанията за уточняване на настройки на колата.

 – Коя е по-трудната дисциплина за теб – планинско или рали-спринт?

– Със сигурност рали-спринта е по-трудната дисциплина. Там се изисква концентрация за по-дълъг период от време, като зависи и от навигатора. И е важно да се види карирания флаг и да се завърши състезанието.

– Кой ти помагаше по време на сезона?

– Първо благодаря на моя екип – моя баща и личен мениджър Данчо Иванов, главния механик Христо Пеев, другия механик Румен Дянков и навигаторът Живко Желев. Това са хората, които са неотлъчно до мен и с които настройваме и подготвяме колата. Без тях трудно бихме постигнали тези резултати. Благодаря и на АСК Стара Загора в лицето на председателя на клуба Илия Бояджиев, на г-н Ганчо Баев, на ретро клуб Стара Загора.

Специални благодарности и за фирма Оптимал – дистрибуция и внос на масла и тяхното подразделение – популярните холандски масла UTB. Те ни оказаха най-сериозна подкрепа през годината. През сезона ни подкрепяха още Frahtex ООД (международен транспорт, логистика и автосервиз), Цитадела ММ – автобусни превози, козметично студио Тринити, Климатици сервиз, GIS Explorer, Артифлекс, GP Parts – Ричи груп, Ковачев Тим.

 – Какво да очакваме за следващия сезон?

– След празниците ще започнем да работим по бюджета за следващата година. Надявам се тези компании да продължат да ни подкрепят. Тази година резултатите са на лице и предполагам, че фирмите, които са рекламирали чрез нас, са доволни. Надявам се да съберем бюджет да участваме отново в шампионата на рали-спринт и да защитаваме титлата. Според предварителния календар в него ще има 3 кръга. Очаква се през 2018 г. да има още по-голяма конкуренция.

Имаме идея да участваме и 2 кръга от рали шампионата – по-близките около нас Сливен, Твърдица-Елена, а може би и Шумен. На планинско изкачване ще се опитаме да участваме в колкото се може повече кръгове – 3 или 4, с цел тренировка и настройки. Но приоритет ще ни бъдат ралитата. За мен рали-спринта е една бъдеща много перспективна дисциплина. В БФАС трябва да повярват в тази дисциплина и да заложат на нея. Тя е с по-ниски разходи, по-атрактивна е за гледане, градовете, покрай които се провеждат състезанията, са с много хубави отсечки. И нивото на организация също е много добро.