Майкъл Маси заяви, че правилата във Формула 1 са едни и същи за всички пилоти. Това изявление бе направено във връзка с коментар на Фернандо Алонсо в навечерието на състезателния уикенд в Турция. Пилотът на Алпин каза, че в Гран при се прилагат различни правила за различни пилоти. Испанецът допълни, че е предизвикал ситуацията в първия тур на пистата в Сочи, за да види дали ще има реакция.
„Аз бях идиот на пистата през по-голямата част от шампионата. Изпреварваха ме от външната страна. Двете състезания в Австрия помните ли ги, а там нищо не стана (след случилото се на пистата) и в следващото състезание никой нищо не попита. Станалото в Сочи го планирах само, за да видя какви въпроси ще има тук, в Истанбул. Да потвърдя, че когато аз върша нещо, поведението е друго и на следващото състезание има различни последствия“, заяви Алонсо.
Двукратният световен шампион намекна също така, че националността на пилотите играе роля при определяне на наказанията.
„Не се занимавам с подобни обвинения“, бе коментарът на Майкъл Маси
„Всеки пилот има право на мнение, но правилата са едни и същи за всички. Стюардите са независимо жури, което разследва по отделно всеки инцидент. Правят го с цялата налична информация и данни и след това взимат решение.“
Не само Алонсо обаче е недоволен от прилагането на регламента в F1. Фредерик Васьор от Алфа Ромео посочи, че спортът изглежда смешно, след като Ландо Норис не бе санкциониран за пресичане на бялата линия на входа на питлейна в Сочи. На Истанбул парк пък Алонсо бе разследван за пренебрегване на двойни жълти знамена. Стюардите в Турция решиха, че е намалил достатъчно и той също не бе наказан. Тези инциденти обаче предизвикаха недоволството на други състезатели.
„Точно тези случаи не ги разбирам, защото за мен нещата са или черни, или бели“, коментира Пиер Гасли. „Мисля, че това се нуждае от обсъждане. Единият случай – с бялата линия – няма връзка с безопасността, но този с двойните жълти знамена има. Сигурен съм, че ще го дискутираме с Майкъл. Но мисля, че всички в отбора бяхме изненадани.“
Ланс Строл пък посочи случая с Алонсо за пример кога е необходимо правилата да се прилагат особено стриктно
„Не може да продължаваш да натискаш. Не може да даваш време за обиколка. При двойни жълти знамена зарязваш тура. При един жълт флаг може да намалиш, а ако условията след това се подобряват и си в състояние да го докажеш с данните, карай. При двойни жълти обаче ситуацията за мен е ясна – оставяш обиколката, а в случая (с Алонсо) това не стана.“
Конкретно за случая с Алонсо Майкъл Маси обясни, че при други обстоятелства решението е можело да е различно.
„Беше обяснено, че ако например бе завалял дъжд и времето от тази обиколка се окажеше от съществено значение, то изходът можеше да е много, много различен. Но в конкретната ситуация и при тези обстоятелства не става дума за такъв тур“, каза рейс директорът.
View this post on Instagram