ФИА ще затегне тестовете за задните крила, считано от следващия кръг на световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Саудитска Арабия. Информацията е на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт. В публикацията се посочва, че в падока вече се говори за допълнение към издадената по-рано техническа директива, засягаща задните крила. Към нея щял да бъде добавен абзац, съставен вследствие оплакванията от страна на Ред Бул.
Разправията за задното крило на Мерцедес избухна с нова сила буквално в същата пресконференция, в която Тото Волф и Кристиан Хорнер научиха, че молбата на тима от Бракли за преразглеждане на ситуацията между Люис Хамилтън и Макс Верстапен от Бразилия е отхвърлена.
Шефът на Ред Бул директно попита ръководителя на екипа от Бракли как ще обясни вдлъбнатите следи по страниците на задното крило. Според тима от Милтън Кийнс те са следствие от работата на система, позволяваща намаляване на челното съпротивление дори при затворен DRS. Волф бе категоричен, че те са в рамките на нормалното. Андрю Шовлин заяви, че ФИА може да оглежда и изследва колкото и както пожелае елемента.
„Това конкретно крило е проверявано вече 14 пъти. ФИА има всичките му чертежи. Ще пратим какво е необходимо, ако желаят – да го нарежат, каквото искат. С радост ще изпратя едно и в Милтън Кийнс“, каза още Волф
„Според мен никой не идва на пистата с нелегален двигател или нередовно задно крило. Всичко е твърде прозрачно и би било лудост да взимаш подобни решения. Що се отнася до размяната на удари между отборите, то в Ред Бул работят много страхотни хора и сега се води една невероятна битка. Ние определено уважаваме способностите на Ред Бул. И е ясно, че борбата е тежка. Това е световният шампионат в най-високата категория на автомобилния спорт. Онова, което започна като олимпийски боксов турнир премина през фаза „професионален бокс“ и сега сме на ММА, но това е ОК. На ринга сме и всички се стараят да свършат максимално добра работа. Позволени са лакти, ръкавиците са хвърлени и не може да се очаква нищо друго.“
Разправията много прилича на тази, която се разрази преди няколко месеца, но тогава ролите бяха обърнати. Тото Волф заплашваше, че ще подаде протест срещу Ред Бул, което така и не стори. Хелмут Марко отговори, че Мерцедес има право да се занимава с крилата, щом желае така. Той също посочи, че RB16B е изследван от ФИА и от федерацията са удовлетворени от колата. В крайна сметка бе издадена директива за затягане тестовете на крилата.
View this post on Instagram