Тимът на Мерцедес ще трябва да повтори страничен краштест на новия си болид F1 W13, тъй като не го е преминал при първото му провеждане преди няколко дни. Информацията е на италианското издание на Моторспорт, което писа и за проблем на Ред Бул, но при изпитания на предната част. Отбелязва се, че Ферари покри изискванията на ФИА и премина задължителните проверки още през декември 2021 г.
Според публикацията в Бракли не били особено притеснени от ситуацията. Причината е, че са се опитали да преминат теста с екстремно решение за страничната част на колата
Сега щели да се върнат към по-конвенционална конструкция. Джеймс Алисън и Майк Елиът разполагали от самото начало с допълнителен план, но все пак опитали екстремния вариант. Това развитие на събитията щяло да измести във времето единствено производството на някои компоненти. Представянето на новия Мерцедес F1 W13 е насрочено за 18 февруари.
„Любопитното е, че двата топ отбора все още дефинират определени форми на шасито по-малко от месец преди тестовете в Барселона, докато Ферари хомологира своето безпроблемно и преди доста време“, се казва още в публикацията. „Дали това е резултат от ранния старт на проекта за 2022 г. в Маранело, докато съперниците бяха заети с битката в шампионата? Или пък е знак за твърде конвенционално Ферари? Първите отговори ще имаме едва, когато видим болидите на писта…“
Алисън посочи във видео, че 1-2 отбора вероятно ще объркат сериозно болидите си и предстоящият сезон ще е много болезнен за тях
„Автомобилите ще са съвсем нови и напълно различни и мога да си представя, че един-два екипа на грида ще объркат страшно много нещата и сезонът им ще е ужасно болезнен. Мога да си представя също така, че всички не сме предвидили някои неща. В един момент ще погледнем колите и ще си помислим: „О, защо не сме се сетили за това?““, обясни Алисън.
View this post on Instagram