Завършилият шести при конструкторите отбор печели 0,2 сек в рамките на един сезон спрямо екипа шампион благодарение на допълнителното време, което има на разположение за работа в аеродинамичния тунел, твърди Тото Волф. От 2021 г. във Формула 1 се прилага схема, според която най-много часове за изследвания в тръбата се дават на последния в класирането при конструкторите от предходния сезон. Съответно отборът шампион получава най-малко време. Мерцедес има 8 поредни конструкторски титли. Още преди представянето на колата отборът направи видео поредица, озаглавена „Пътят към сезон 2022“, в която посочи, че времето в аеротунела е имало влияние върху работата по F1 W13.
„Възможността да се работи повече в аеродинамичния тунел е нещо, което не бива да се забравя. Предимството на завършилия шести (Ферари през сезон 2020 г. – б.р.) спрямо първия е около две десети от секундата в рамките на сезона“, обясни Волф
„Според мен обаче е страхотно, че се създава конкуренция. Тепърва ще видим кой къде е. Лично аз не отписвам който и да е от отборите. Всеки може да се окаже в челото на класирането в началото на сезона. Видяхме как се случва това през 2009 г. с двойния дифузьор. Ако определен екип е създал иновация, открил е възможност, то това може да промени всичко“, допълни австриецът.
Волф посочи също така, че Ферари трябва да се бори в челото на колоната във Формула 1.
„Като фен аз обичам Ферари. Те са най-великото име във Формула 1 и не може да не се борят за победи и титли. Много неща трябва да се получат, за да спечелиш шампионата, но заради всички нас феновете на спорта Ферари трябва да е в битката. Липсваха ни през последните години. Надявам се няколко екипа да водят сериозни двубои на писта и да имат възможност да печелят“, каза още Волф.
От Скудерията обясниха при представянето на болида F1-75, че са избирали най-добрите според тях решения за колата, дори да са неконвенционални
Матия Биното обаче посочи, че отборът е готов да приложи други концепции ако се наложи.
„Всеки отделен отбор си е оставил пространство за адаптация по отношение на конструкцията. В началото на сезона със сигурност ще огледаме останалите автомобили. Ще видим какви концепции са приложили те. Със сигурност ще ги тестваме в аеротунела, за да проверим в каква посока водят, дали е различна спрямо нашата. Имаме пространство за работа в средата на колата.“
„Създаването и развитие на новия автомобил бе диктувано от аеродинамиката. Всички механични избори са следствие от това, включително монтирането на задвижващата система. Затова още в началото на работата ни в аеротръбата опитахме всички възможни посоки и избрахме онази, която според нас ще допринесе за максимално добро представяне на писта. Върху тази база е конструирана колата ни“, разясни Биното.
Rolling out in Barcelona 😎#essereFerrari @carlossainz55 pic.twitter.com/9eIr1WVZTI
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 22, 2022