Пирели обяви какви типове гуми ще се използват в следващите четири старта от сезон 2022 в F1. Те ще се проведат в Имола, Маями, Испания и Монако.
Confirmed: tyre choices for the next four races! One set of softs must be saved for Q3 with those qualifying in the top-ten returning them. One set of mediums and hards must be kept for the race, with drivers using at least one of those sets. 🏁#F1 #Fit4F1 #Pirelli #Pirelli150 pic.twitter.com/OG4stLPtUN
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 13, 2022
Гумите са един от най-важните фактори за отборите през този сезон. Пилотите от F1 все се приспособяват към по-големите 18-инчови колела. Пирели продължава да произвежда пет различни смеси с различно сцепление и издръжливост в широкия спектър от писти в календара.
Спецификацията C1 е най-издръжливата гума, макар и с най-слабо сцепление, докато C5 е най-меката смес и на теория най-бързата. Въпреки това има голям недостатък, който е по-краткият ѝ живот.
Характеристиките на всяка писта се вземат под внимание, за да може Пирели да направи най-добрия избор на смеси за всяко състезание. Производителят на гуми избира коя смес ще бъде маркирана като „мека“, „средна: и „твърда“ за всички състезания в календара.
Пирели избра необичайна смес за надпреварата в Австралия. Италианският доставчик реши да заложи на меката гума С5, която е с две степени по-мека от средно твърдата (C3). Това се случи за първи път след преминаването към моделната система на гумите C1-C5.
Това доведе до превръщането на меката гума в квалификационна. Сместа почти не беше използвана от никого по време на състезанието на Албърт парк.
В предстоящите четири надпревари, започващи с Гран при на Емилия Романя, Пирели няма да повтори този рисков ход.
На Имола, Пирели предоставя гамата гуми от C2 до C4 за твърдите и меките смеси. Същият избор на среден клас е направен и за първото издание на Гран при на Маями.