Начало MotoGP News Баутиста все по-малко разбира случващото се в MotoGP

Баутиста все по-малко разбира случващото се в MotoGP

336
0
Алваро Баутиста, Дукати
Алваро Баутиста, снимка Дукати

Алваро Баутиста все по-малко разбира случващото се в MotoGP. Испанецът смята, че пилотите вече не са толкова голямо значение за шампионата.

38-годишният състезател прекара девет поредни кампании в MotoGP. След като направи дебюта си през сезон 2010, Баутиста остана в световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ до края на 2018 г. През този период той е управлявал мотори на Сузуки, Хонда, Априлия и Дукати.

От 2019 г. до момента Баутиста е част от световния Супербайк шампионат (WSBK). Ветеранът кара за заводския отбор на Дукати и наскоро подписа договор за 2023 г. След като дебютира за италианския производител, испанецът прекара две слаби години в Хонда, преди да се върне в Дукати.

Тазгодишната кампания в WSBK се превърна в ясна тристранна битка между Алварo Баутиста (Дукати), Топрак Разгатлиоглу (Ямаха) и Джонатан Рей (Кавазаки). Тримата състезатели са спечелили всичките 15 състезания досега и са споделяло подиума 10 пъти.

Картината в MotoGP обаче не е толкова ясна. През първата половина на тазгодишния сезон са излъчени петима различни победители в състезанията, 13 различни подиума и само един пилот с подиуми в повече от половината състезания досега. Това е лидерът в класирането Фабио Куартараро.

Това се случва на фона на бързите промени в MotoGP, след като Баутиста за последно се състезава в сериите през 2018 г.

Испанецът смята, че оттеглянето на Валентино Роси и други големи имена от спорта е навредило на привлекателността на MotoGP. В допълнение призна, че е объркан от наплива на младежи, чието представяне варира от борба за победи и подиуми до борба за незначителни точки.

Оттеглянето на Роси е важен фактор в MotoGP. Също така се наблюдава и много бърза смяна на поколенията в шампионата. След две-три години имаше огромно бързане за подписване на договори с млади състезатели“, сподели Баутиста.

Така че не само феновете на Роси [са загубили интерес], а и феновете на други пилоти, включително и аз. Всички те бяха заменени от млади и неопитни състезатели. Сега все по-малко разбирам MotoGP. Има пилоти, които в една седмица се борят за победи, докато в друга едва успях да завършат в топ 10.

„В днешно време има наличие на толкова много технологии в мотоциклетите. По този начин пилотът има по-малко значение. Огромна част от състезателите, които идват от Moto2 са толкова бързи. Такива неща не бяха възможни по мое време. Тогава класирането в челната петица наистина се смяташе за победа. Имаше състезатели като Кейси Стоунър, Валентино Роси, Дани Педроса, Марк Маркес. Това са все известни пилоти на заводски мотоциклети.“

„Не искам да отнемам заслугата на нито един състезател, но сега мотоциклетите са толкова сходни. Затова не мисля, че състезателят е толкова важен. Това е моето мнение, след като бях извън MotoGP в продължение на три години.“

Баутиста изтъкна усилията на своя сънародник и бивш съотборник в 125-кубиковия отбор на Априлия Алейш Еспаргаро. 32-годишният ветеран заема второ място в класирането след Фабио Куартараро и спечели първата победа на Априлия в MotoGP по-рано тази година в Аржентина. Именно по-големият брат Еспаргаро замени Баутиста в тогавашния екип на Априлия Грезини Рейсинг.

Започнах проекта на Априлия през 2015 г. , така че той следва този път. Радвам се за него. И двамата сме малко по-възрастни, трудолюбиви сме и винаги искаме да дадем малко повече.“

През този сезон Алейш получава 100 процента от мотоциклета и от себе си, което липсва днес в MotoGP. В днешно време състезателите не достигат 100 процента от потенциала си.“

Баутиста допълни, че се надява нарастващият профил на WSBK през последните сезони да бъде повторен и в Испания. Традиционно MotoGP традиционно е доминираща категория в Иберийската страна.

В Испания WSBK изглежда като втора дивизия. Аз също мислех така, преди да отида там“, призна той. „Сега не можете да го сравнявате с MotoGP. Тук състезателите не са по-лоши от тези. Всъщност някои от тях дойдоха тук от MotoGP и не направиха нищо особено.“

Това е напълно различен шампионат. В момента все повече хора го следят. Атмосферата е невероятна. Препоръчвам на феновете на мотоциклетите в Испания да посетят състезанията от WSBK.“

Тук той не е толкова популярен, колкото в други страни. Искам хората да разберат, че той не отстъпва на MotoGP, а е различен. Освен това има наистина високо ниво на конкуренция“, заключи Алваро Баутиста.

Редица известни състезатели са участвали и в двата шампионата. Сред тях са Марко Меландри, Макс Биаджи, Силван Жинтоли, Карлос Чека, Карел Ейбрахам, Лорис Баз, Юджийн Лавърти. Щефан Брадл, Николо Капена, Тито Рабат, Скот Рединг, Икер Лекуона и др. Най-успешни от тях се оказаха Биаджи, Чека и Жинтоли, които станаха и световни шампиони в WSBK.