От отбора на Алпин са готови да пренебрегнат разправията с Макларън и Оскар Пиастри да кара за екипа във Формула 1 догодина. Двата тима оспорват един на друг това чий договор с младия австралиец е валиден. Пиастри подписал с Макларън по време на уикенда в Унгария. Новото споразумение дори било депозирано в борда на ФИА за регистрация на договорите. Напускането на Фернандо Алонсо обаче оставя кокпит без пилот в Алпин за 2023 г. От Алпин бързо обявиха Пиастри за титуляр, което той лично опроверга с пост в социалните мрежи.
Според информация от последните дни Алпин възнамерява да представи пред борда за регистрация на контрактите документи, с които да докаже, че има валидно споразумение с Пиастри. Ако френският тим оспорва контракта с Макларън, то може да се стигне до трибунал.
Вече се твърди също така, че не е имало срок 31 юли, до който Алпин да задейства клауза за нов договор с Оскар. Екипът от Уокинг е имал възможност да получи подписа на австралиеца заради други технически нередности.
От Алпин са коментирали неофициално, че мениджърският екип на Пиастри, в който е и Марк Уебър, е информирал Макларън, че младежът е свободен. В отбора са се подразнили сериозно заради това, че е пренебрегната инвестицията на Рено/Алпин в кариерата на Оскар. Въпреки всичко това френският екип все още иска 21-годишния пилот да замести Алонсо. От Макларън също няма официална информация, защото там трябва да уредят взаимоотношенията си с Даниел Рикиардо.
View this post on Instagram
„Ние имаме договор с Пиастри, който той подписа миналия ноември. Говорихме с юристите си и те ни обясниха, че контрактът важи и ни позволява Оскар да е наш титуляр през 2021 г.“, заяви Отмар Шафнауер.
„В договора има клауза, позволяваща да дадем под наем Оскар на друг отбор, след което той да се върне при нас за 2024 г. Разчитахме на това, че Алонсо ще кара догодина и Пиастри ще е в кокпита след него. Ще видим до какви последствия ще доведе тази адвокатска история. Но дори Оскар да не кара за нас, няма страшно. Вече ми звъняха 14 пилоти, интересуващи се да карат за Алпин. От тях съставихме малък списък, съдържащ 4 имена и едното е на Пиастри.“
„По договор бяхме длъжни да оказваме подкрепа на Оскар. Инвестирахме сериозни пари. За 7 дни тестове през миналата година е направил 3500 км, а това е скъпо удоволствие. Една задвижваща система струва 1,75 млн. евро. Заплати за механици, полети. Похарчихме много пари, за да подготвим Оскар за Формула 1. Ако в крайна сметка не кара за нас, е логично да потърсим някаква компенсация“, каза още шефът на Алпин в F1.