Начало Избрани Роси: Всички сме единодушни, че Колтън има достатъчно талант и потенциал, за...

Роси: Всички сме единодушни, че Колтън има достатъчно талант и потенциал, за да участва в F1

848
0
Александър Роси и Колтън Херта, Индикар
Александър Роси и Колтън Херта, снимка Индикар

Александър Роси разкритикува системата за суперлицензите на ФИА. Според американеца, тя пречи на Херта да се състезава в F1, ако получи такава възможност. 22-годишният състезател е смятан за един от най-големите млади таланти в моторните спортове.

Херта бе спряган за пилот на Алфа Таури. Американецът трябваше да замени Пиер Гасли, който се очаква да премине в Алпин. За съжаление пилотът от Индикар няма достатъчно точки в пилотската си книжка, за да получи суперлиценз. Без този пропуск той не може да участва в най-високото ниво на моторните спортове.

Ред Бул поиска ФИА да направи изключение и да позволи на Херта да премине в Алфа Таури. Действията на австрийците не бяха подкрепени от отбори като Ферари, Мерцедес, както и от главния изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали. В крайна сметка Ред Бул се отказа от привличането на Херта и се насочи към Ник де Врийс. Нидерландецът замени Алекс Албон на Монца и спечели точки с неконкурентния болид на Уилямс. Така в крайна сметка шансовете на пилота на Андрети Аутоспорт да се озове в F1 стават все по-нищожни.

Роси е последният американец, който се състезаваше във Формула 1. 30-годишният състезател бе тест пилот на Катерам в периода 2012-2014 г. След това той премина в Маруся и записа пет участия за бившия отбор от F1. Най-доброто класиране за Роси бе 12-то място в домашната Гран при на САЩ.

След това Роси реши да се прехвърли в Индикар с тима на Андрети Аутоспорт. Там той бе съотборник с Херта през последните три сезона, преди да реши да продължи кариерата си в Макларън.

Опитният американец публикува съобщение в социалните мрежи, в което посочва, че бившият му съотборник „има достатъчно талант и потенциал, за да участва в F1.“

Макар да подкрепя идеята на системата за суперлиценз, която не позволява парите да бъдат основният мотивационен фактор за подписване на договори с пилоти, Роси смята, че този пропуск е единствената пречка Херта да премине в F1.

„Цялата идея беше да се попречи на хората да си купуват място във Формула 1 и да се позволи на таланта да бъде мотивиращ фактор. Това е настина чудесно“, сподели Роси.

„Всички сме единодушни, че Колтън има достатъчно талант и потенциал, за да участва в F1. Ако той получи такава възможност, трябва да се възползва по най-добрия начин от нея. Това е моето мнение.“

„Автомобилният спорт все още е най-профилният спорт в света, в който парите могат да надделеят над таланта. „Това, което е разочароващо и което според мен е основният проблем, е, че спортният елемент толкова често отстъпваше пред бизнес аспекта. Затова трябваше да се въведе метод, който да накара някои отбори да спрат да вземат пилоти само въз основа на спонсорската подкрепа.

„В крайна сметка тези правила от миналото, независимо дали от алчност или необходимост, са отнели на Колтън възможността да вземе решение си дали иска да промени кариерата си и да се състезава във Формула 1. За съжаление това зависи дали има достатъчно точки в пилотската си книжка, а не от таланта и скоростта му“, добави Роси.

Съперникът на Роси в Индикар Греъм Рейхал също не бе доволен от развитието на ситуацията с Херта.

„F1 е елитарен спорт. Те не ни искат там. Не забравяйте това. Те искат парите на американските компании и на богатите американски граждани. Но на тях не им пука за останалите. Винаги е било така и винаги ще бъде“, каза Рейхал.

Собственикът на отбори от F3 и F2 Тревър Карлин също разкритикува отказа на ФИА да освободи Херта от суперлиценз.

„Ние в Карлин Рейсинг имахме огромното удоволствие да имаме в едно и също време пилоти като Колтън Херта и Ландо Норис. За нас беше очевидно, че и двамата са предопределени за величие,. Много е лошо, че ФИА няма да му позволи да покаже способностите си на най-великата сцена.“