Матия Биното не подаде оставка, а от Ферари не съобщиха, че са го освободили в днешния ден, каквато информация се появи по-рано в петък. Скай Спортс Италия и Кориере дела Сера пуснаха публикации, че шефът на Скудерията напуска и официалното потвърждение ще се появи по-късно днес.
Според информация на италиански журналисти Биното е изкарал нормален работен ден в Маранело. Присъствал е и е ръководил среща за проекта за колата на Ферари за 2023 г.
В Италия се говори, че шефът на отбора е загубил доверието на президента на компанията Джон Елкан. Самият Биното обаче обясни в Абу Даби, че заедно с Елкан са решили да публикуват опровержение на предходната вълна от слухове. Днес нямаше никаква официална реакция.
Някои източници от Италия твърдят, че Биното е загубил доверието на Елкан още преди началото на сезон 2022. Президентът на Ферари отказал молбата на ръководителя на F1 екипа да поканят Жан Тод да се върне в Маранело. Французинът бе президент на ФИА до декември 2021 г. Преди това ръководи Скудерията в периода, когато екипът спечели пет поредни титли с Михаел Шумахер.
Запознати отбелязват, че отстраняването на Биното – дори да бъде представено като негова оставка – е свързано с желанието на Ферари да запази Шарл Льоклер
2023 г. ще е ключова за монегаска и отношенията му със Скудерията. Началото на 2022-ра бе толкова добро, че се очакваше Льоклер да води битка за титлата. Това не се случи, но изискванията към Ферари са различни в сравнение с тези към повечето от останали отбори на грида.
Освен това напоследък се говори, че от Мерцедес проявяват сериозен интерес към Льоклер. Той самият заяви, че иска да се състезава и да печели със Скудерията, отбелязвайки, че 2024 г. още е далеч. Още един сезон като току-що приключилия обаче може да се отрази негативно на желанието на Льоклер да се бори за успех с Ферари.
Известният журналист Лео Турини отбеляза една конкретна реплика на Льоклер след състезателния уикенд в Бразилия:
„Ще се погрижа да съм в позиция да се боря за целта си.“
„Стратегическите грешки през първата половина от сезона бяха едно от най-трудните неща за преглъщане от феновете. Борбата на Льоклер с твърди гуми на Силвърстоун, докато Карлос Сайнц с нов софт летеше към победа, бе моментът, когато мнозина изразиха несъгласие с позицията, че не трябва да има първи и втори пилот в тима“, продължи Турини.
„Символичното сребро в края на първенството няма да вдъхнови тифозите. Но може и трябва да е отправна позиция. Както и ново начало. Нека обясня. Карлос Сайнц е добър пилот. Той пасва перфектно на Ферари. Но ако догодина след няколко надпревари Льоклер отново води в генералното класиране, тогава не трябва да има никакви съмнения. Трябва да се доверим на Шарл“, коментира още Турини.
The last #SFFullAccess of 2022 🥺
Make sure you’re ready #Tifosi, this one is going to be emotional ❤️https://t.co/50CgFuakkY#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/raivZqnoCj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 24, 2022