Начало Избрани Льоклер: Във Ферари сами си правим живота труден

Льоклер: Във Ферари сами си правим живота труден

Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Венелин Николов

Шарл Льоклер остана озадачен от решението на Ферари да игнорира призивите му за преминаване към сликове в квалификацията за Гран при на Канада. Състезателят от Монако даде едва 11-то време след като остана на изсъхващата писта с гуми интермедия по време на Q2.

Квалификацията в Монреал се проведе при изключително смесени условия. В началото бе мокро, но с напредване на втория сегмент от сесията трасето започна все повече да изсъхва. Александър Албон бе първият пилот, който реши да рискува и да се появи на пистaта със сликове. Състезателят на Уилямс първоначално записа много бавно време. След това обаче той се възползва максимално от най-добрите условия, за да постигне най-бързо време във втората част от квалификацията за Гран при на Канада

Льоклер също усети, че е време за използване на сликове в Q2. Пилотът на Ферари се обади по радиото на своя екип и поиска да мине през бокса за меки гуми малко след излизането си на пистата. От Скудерията обаче отхвърлиха молбата му и поискаха той да се застрахова и да запише обиколка с интермедиите.

Льоклер не записа толкова силен резултат, след което влезе за меки сликове в заключителните етапи на сесията. В това време на пистата Жил Вилньов отново заваля дъжд. Така Льоклер отново стана жертва на грешните стратегически решения на Ферари и не успя да влезе в Q3 за втори пореден състезателен уикенд.

Пилотът от Монако не скри голямото си разочарование от работата на екипа от Маранело.

„Нямам представа защо трябваше да карам с гуми интермедия на суха писта. Няма какво друго да добавя. Този път не беше толкова трудно да се разчете пистата- беше сухо. Казах това още в първата ми обиколка след излизането от бокса. Вместо това сложихме сликовете, когато започна да вали“, каза Льоклер.“ В същото време Алекс Албон с „Уилямс“ беше първи на трасето с меките гуми в най-оптималния момент и в крайна сметка оглави Q2.

„Във Ферари сами си правим живота труден. Изключително съм разочарован от квалификацията. Не е само смяната на гумите- други екипи също изчакаха, но намериха място в Q3. Но ние сами си правим живота толкова много по-труден. Трябва да има подобрение и да направим крачка напред, иначе винаги ще бъдем разочаровани. Очевидно ще говоря с отбора, но това ще си остане между нас. Трябва да има подобрение. Все пак това не е първият път, когато сме от погрешната страна при подобни условия“, завърши Льоклер.

Льоклер ще потегли от десето място в днешната Гран при на Канада. Пилотът на Ферари се придвижи с едно място напред заради наказанието на Карлос Сайнц. Испанецът бе санкциониран от стюардите заради действията си в края на Q1. Действията на Сайнц ядосаха Гасли, който дори призова той да бъде изгонен от F1. Пилотът на Ферари отговори на казаното на колегата си от Алпин и заяви, че той също е бил блокиран няколко пъти

„Вероятно е бил малко развълнуван. Лично аз бях възпрепятстван седем пъти и не искам никой да бъде изгонен. Ще анализирам инцидента и ще видя какво точно се случи. Бяхме много плътно при знамето. В този случай изтичаше времето, заради което трябваше да направим една обиколка. Това беше една от онези ситуации, в които всеки е сам за себе си. Един път ме затрудниха в същия шикан, но не съм тук, за да викам по своите колеги“, каза Сайнц.7