Начало Избрани Льоклер: Във Ферари сами си правим живота труден

Льоклер: Във Ферари сами си правим живота труден

3404
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Венелин Николов

Шарл Льоклер остана озадачен от решението на Ферари да игнорира призивите му за преминаване към сликове в квалификацията за Гран при на Канада. Състезателят от Монако даде едва 11-то време след като остана на изсъхващата писта с гуми интермедия по време на Q2.

Квалификацията в Монреал се проведе при изключително смесени условия. В началото бе мокро, но с напредване на втория сегмент от сесията трасето започна все повече да изсъхва. Александър Албон бе първият пилот, който реши да рискува и да се появи на пистaта със сликове. Състезателят на Уилямс първоначално записа много бавно време. След това обаче той се възползва максимално от най-добрите условия, за да постигне най-бързо време във втората част от квалификацията за Гран при на Канада

Льоклер също усети, че е време за използване на сликове в Q2. Пилотът на Ферари се обади по радиото на своя екип и поиска да мине през бокса за меки гуми малко след излизането си на пистата. От Скудерията обаче отхвърлиха молбата му и поискаха той да се застрахова и да запише обиколка с интермедиите.

Льоклер не записа толкова силен резултат, след което влезе за меки сликове в заключителните етапи на сесията. В това време на пистата Жил Вилньов отново заваля дъжд. Така Льоклер отново стана жертва на грешните стратегически решения на Ферари и не успя да влезе в Q3 за втори пореден състезателен уикенд.

Пилотът от Монако не скри голямото си разочарование от работата на екипа от Маранело.

„Нямам представа защо трябваше да карам с гуми интермедия на суха писта. Няма какво друго да добавя. Този път не беше толкова трудно да се разчете пистата- беше сухо. Казах това още в първата ми обиколка след излизането от бокса. Вместо това сложихме сликовете, когато започна да вали“, каза Льоклер.“ В същото време Алекс Албон с „Уилямс“ беше първи на трасето с меките гуми в най-оптималния момент и в крайна сметка оглави Q2.

„Във Ферари сами си правим живота труден. Изключително съм разочарован от квалификацията. Не е само смяната на гумите- други екипи също изчакаха, но намериха място в Q3. Но ние сами си правим живота толкова много по-труден. Трябва да има подобрение и да направим крачка напред, иначе винаги ще бъдем разочаровани. Очевидно ще говоря с отбора, но това ще си остане между нас. Трябва да има подобрение. Все пак това не е първият път, когато сме от погрешната страна при подобни условия“, завърши Льоклер.

Льоклер ще потегли от десето място в днешната Гран при на Канада. Пилотът на Ферари се придвижи с едно място напред заради наказанието на Карлос Сайнц. Испанецът бе санкциониран от стюардите заради действията си в края на Q1. Действията на Сайнц ядосаха Гасли, който дори призова той да бъде изгонен от F1. Пилотът на Ферари отговори на казаното на колегата си от Алпин и заяви, че той също е бил блокиран няколко пъти

„Вероятно е бил малко развълнуван. Лично аз бях възпрепятстван седем пъти и не искам никой да бъде изгонен. Ще анализирам инцидента и ще видя какво точно се случи. Бяхме много плътно при знамето. В този случай изтичаше времето, заради което трябваше да направим една обиколка. Това беше една от онези ситуации, в които всеки е сам за себе си. Един път ме затрудниха в същия шикан, но не съм тук, за да викам по своите колеги“, каза Сайнц.7