Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер против идеята за лимит на стинтовете и спиранията в бокса по...

Хорнер против идеята за лимит на стинтовете и спиранията в бокса по време на състезание

1139
0
Кристиан Хорнер
Кристиан Хорнер; снимка Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер е против идеята за лимит на стинтовете и спиранията в бокса по време на състезание. Шефът на Ред Бул вярва, че това на практика обезсмисля стратегиите на отборите и прави надпреварите още по-предсказуеми.

В Катар Пирели откри някои тревожни проблеми със страничните стени на своите гуми. Италианската компания съобщи на отборите, че от съображения за сигурност могат да бъдат изминати не повече от 18 обиколки с всеки един комплект смеси. Така на практика всеки един състезател трябваше да спре в бокса поне три пъти

Това решение на ФИА и Пирели промени из основи подхода на отборите към състезанието. На практика бяха премахнати вариантите за алтернативни и нестандартни стратегии. Това на свой ред означаваше, че отборите не могат да изненадат своите преки съперници.

В Катар по-голямата част от тимове избраха много сходни стратегии. Това на практика направи състезанието още по-скучно и предсказуемо, както смята и Хорнер.

„Това направи състезанието много по-предсказуемо, защото знаеш каква е максималната дължина на престоя за всеки автомобил“, каза шефът на Ред Бул.

Единствено Джордж Ръсел направи четири спирания бокса. Пилотът на Мерцедес имаше извънреден питстоп в началото, след като се удари със своя съотборник Люис Хамилтън и повреди предното си крило.

Фиксираните стинтове в Катар не оказаха влияние върху състезанието на Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул потегли от полпозишън и записа още един убедителен успех. Това бе първа победа за Верстапен на пистата в Лосаил.

От друга страна, ограничените стинтове попречиха на съотборника на Верстапен Серхио Перес. Мексиканецът не успя да се възползва от по-доброто износване на гумите на неговия болид. В крайна сметка Перес финишира едва десети. Пилотът на Ред Бул започна състезанието с твърди гуми и се доближи до топ 3. След това обаче той се върна по-назад, тъй като трябваше да направи три спирания в бокса.

Според Хорнер, перспективите на Перес са били много по-скромни заради ограниченията в стинтове. Според него те са направили състезанието много по-предвидимо и са обезсмислили работата на стратезите. Шефът на Ред Бул вярва, че няма причина това да се повтаря в бъдеще като редовна практика

„От гледна точка на безопасността напълно разбирам защо го направиха [в Катар]. [Но] все пак смятам, че трябва да се даде свобода и креативност на това нещо“, сподели Хорнер.

„Искаш да проведеш най-доброто си състезание, независимо дали става дума за едно, две или три спирания. Това е мястото, в което трябва да покажем на какво сме способни“, продължи шефът на Ред Бул. „Задължителните спирания в бокса ще окажат влияние върху края на квалификацията и върху това колко обиколки правиш в сесията, за да спестиш гуми за състезанието. Затова според мен подобно нещо няма смисъл.“

Верстапен финишира с аванс от близо 5 сек. пред втория Оскар Пиастри. Това не е голяма разлика, като се има предвид доминацията на Ред Бул от началото на сезон 2023 в F1. Като цяло нидерландецът управлява много добре гумите си. Според Хорнер,  ограниченията в Катар са елиминирали този фактор. Освен това ранният автомобил за сигурност също повлия на стратегията на екипа.

„Това беше различно състезание, което натоварваше стратезите по различен начин. Може би от стратегическа гледна точка това не беше оптималната стратегия за тази надпревара- вярвам, че два стопа и пазене на гумите щеше да бъде добре.“

„Ставаше дума за управление на риска и излагането на автомобил за сигурност в рамките на последните десет обиколки, поради което минахме близо до оптималната стратегия. [Искахме] да сме сигурни, че имаме покритие в случай, че пилотите отзад имат безплатно спиране, за да дадем на Макс възможно най-добрите гуми. В крайна сметка това беше стратегия за ограничаване на риска, особено в последните десет обиколки“, завърши Кристиан Хорнер.