Тото Волф остава начело на Мерцедес поне още няколко сезона. Това твърди британското издание Дейли Телеграф. Според него, австриецът е подписал ново тригодишно споразумение с Мерцедес. Следователно Волф ще ръководи базирания в Бракли отбор и след влизането на новите технически правила във Формула 1 през 2026 г.
Toto Wolff has signed a new contract with Mercedes 🏁
🗞️ @dmoxon_ has all the details#f1 | #sport pic.twitter.com/VHRcRTHd6Y
— Mirror Sport (@MirrorSport) January 15, 2024
Днес бе публикувано интервю на Волф в британската медия Дейли Телеграф. В него той разкрива, че наскоро се е договорил със другите акционери в Мерцедес F1 за нов договор. Според него той остане начело на отбора поне до края на 2026 г.
Трите заинтересовани страни – Волф, собственикът на Инеос Джим Ратклиф и главният изпълнителен директор на Мерцедес-Бенц Ола Калениус – са се съгласили, че най-добрият начин за развитие е да се гарантира, че управлението на отбора от F1 е стабилно. В момента Мерцедес прави всичко възможно, за да се върне на върха в световния шампионат и да детронира Ред Бул.
Волф застана начело на Мерцедес през 2013 г. Под негово ръководство се период на устойчив успех на марката, несравним с този на никой друг отбор от F1. От 2014 г. насам Мерцедес спечели осем поредни шампионата при конструкторите и седем при пилотите.
От 2020 г. Волф притежава 33% от отбора на Мерцедес във Формула 1. Другите основни акционери са компанията майка на Мерцедес Даймлер и производителя на нефтохимически продукти Инеос.
„Мисля, че най-важното нещо между нас тримата е, че си имаме доверие един на друг. В края на краищата самият аз, като акционер, искам най-добрата възвръщаемост на инвестицията. Разбира се, най-добрата възвръщаемост на инвестицията е победата“, сподели Волф.
„Няма да се опитвам да се задържа на позиция, за която смятам, че някой ще се справи по-добре от мен. Уверявам се, че наоколо има хора, които могат да ми кажат обратното. В крайна сметка тримата взехме решение и си казахме: „Да го направим отново.“
Мерцедес направи огромна крачка назад след влизането на новите технически разпоредби. Германския производител спечели само една победа за последните два сезона
Съвсем логично, липсата на успехи на Мерцедес стана причина да се заговори, че Волф може да бъде подложен на натиск да запази работата си, ако не настъпи обрат в съдбата на отбора.
Волф обаче настоя, че бъдещето му няма да има нищо общо с резултатите на отбора на пистата, тъй като в новия му договор няма клауза за представяне.
„Никога не съм имал клауза за представяне, Или си имаме доверие един на друг, или не. А ние винаги се съгласуваме като акционери“, обясни шефът на Мерцедес.
Според Волф, най-големият риск за него всъщност е да намери мотивация да продължи, ако се постигне лесен успех, а не да се разочарова и да си тръгне, ако нещата не се подобрят.
„Аз съм част от този екип в различни функции. Аз съм съакционер и съм в управителния съвет. Това са неща, които няма да се променят, каквато и изпълнителна или неизпълнителна роля да имам. Чувствам се добре.“
„Рискът за мен винаги е по-скоро отегчение, отколкото прегаряне. Затова приемам предизвикателствата, които имаме днес, въпреки че понякога ми се струва, че са много, много трудни за управление“, завърши главният изпълнителен директор на Мерцедес.
По-рано днес Мерцедес обяви, че ще представи новата си кола на 14 февруари. Отборът от Бракли прави големи промени в своя болид и се надява те да позволят намаляване на разликата с Ред Бул. Подобно на предишните години, новият автомобил на Мерцедес ще направи няколко обиколки на Силвърстоун.
Missing this ❤ pic.twitter.com/DHBsDbg9Sl
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 13, 2024