Есапека Лапи поведе след края на днешния наистина драматичен ден на рали Швеция. Пилотът на Хюндай успя да се опази от неприятности и води с 3.2 сек. пред Такамото Кацута с Тойота. Трети е състезателят от WRC2 Оливър Солберг с Шкода, който изостава с повече от минута и 20 сек. спрямо Лапи.
The leading crew after a tough Friday 💪 pic.twitter.com/ZSSyc5Qini
— World Rally Championship (@OfficialWRC) February 16, 2024
Рали Швеция е втори кръг за сезон 2024 в световния рали шампионат (WRC). Това е единствената надпревара в календара, която се провежда само и единствено на сняг. Тазгодишното издание на рали Швеция се състои от 18 специални етапа с обща дължина от малко над 300 км
Днес се проведоха общо седем специални етапа по заснежените пътища около Умео. Като цяло денят беше изпълнен с драми, тъй като редица топ пилоти допуснаха грешки. Сред тях бяха Кале Рованпера и От Танак. Двамата спряха в четвъртия специален етап заради различни проблеми. В третата отсека Еванс пък се завъртя и загуби време.
Major drama for @OttTanak on SS4 – a spin and front-end collision with a snowbank left the Estonian stranded 18.5km into the stage
More updates >> https://t.co/i1xlimBRlf pic.twitter.com/JG3SMzyVaE
— World Rally Championship (@OfficialWRC) February 16, 2024
More drama on SS4 – rally leader @KalleRovanpera has STOPPED after reports suggested the Finn was driving slowly with damage to the rear of his Toyota 🫨
More live updates >> https://t.co/i1xlimBRlf pic.twitter.com/aaeWAJVzMc
— World Rally Championship (@OfficialWRC) February 16, 2024
Проблемите на лидерите позволиха на Кацута да поведе в рали Швеция. Японецът търси първи успех в WRC. Кацута опита да се откъсне напред и водеше в продължение на няколко етапа.
Най-сериозният съперник на Кацута беше Лапи. Финландецът даде най-добро време в петия, шестия, седмия и осмия етап. Така той измести Кацута от първото място.
„Със сигурност трябва да вземем увереността от днешния ден и да започнем да се концентрираме за останалата част от ралито“, заяви Лапи. „Следобед ясно използвах предимството на позицията си на пътя. Със сигурност и сутринта се представях добре, но не бях прекалено бавен срещу Кале [Рованпера] в началото, така че съм доста доволен от това“, добави пилотът на Хюндай.
Третото място е заето от лидера в беше безсилен да попречи на лидера във WRC2 Оливер Солберг. Пилотът на Шкода показа отлична скорост по етапите на рали Швеция, въпреки че на моменти губеше мощност.
„Третото място с Рали2 [автомобил] е невероятно, а в домашното ми рали е нещо като мечта. Много съм щастлив“, каза Солберг. „Но основната цел е WRC2. Ние водим с доста спрямо другите, така че съм доволен от деня като цяло“, добави шведът.
A stage WIN in SS8! 💪🔥
We extend our lead in WRC2 and hold our position in 3rd overall! 👀
Tomorrow we go flat out and see what we can do! 🇸🇪 pic.twitter.com/KVgEW3b1QG— Oliver Solberg 🍩 (@OliverSolberg01) February 16, 2024
Голямото количество сняг създаде допълнителни грижи за пилотите и гумите на Пирели. Това важеше най-вече за тези, които отваряха пътя.
Четвърти след края на петъчния ден на рали Швеция се движеше Адриен Фурмо (М-Спорт Форд). Французинът се опази от сериозни грешkи и има реален шанс да се качи на подиума. Петото място е заето от Елфин Еванс. Британецът също изпитваше затруднения през днешния ден
„Предполагам, че духът на съревнование е изчезнал“, казва Еванс. „Разликата между първото и второто място на пътя е огромна. Наистина не съм сигурен какво се е случвало този следобед. Дори не мога да видя оттук до знака пред мен, а се движим толкова бързо. Малко е ненормално, но все още сме в състезанието“, добави пилотът на Тойота.
Следващите места са заети от пилотите от WRC2 Георг Линамее, Сами Паяри. Рупе Корхонен, Мико Хейкила с Тойота, както и Лаури Йоона (Шкода). Извън челната десетка са Тиери Нювил и От Танак (Хюндай), Кале Рованпера (Тойота) и пилота с български лиценз Николай Грязин със Ситроен.
The incredible action continues at WRC Rally Sweden 🇸🇪 pic.twitter.com/WGlqMmGMLp
— World Rally Championship (@OfficialWRC) February 16, 2024