Начало WRC News Лапи спечели рали Швеция 2024

Лапи спечели рали Швеция 2024

932
0
Есапека Лапи
Есапека Лапи, снимка Хюндай

Есапека Лапи спечели рали Швеция 2024. Пилотът на Хюндай успя да се опази от инциденти по време на изпълнената с екшън надпревара. Това е първи успех за Лапи за тази година и общо втори в кариерата му. Подиумът в Швеция допълниха Елфин Еванс (Тойота) и Адриен Фурмо (М-Спорт Форд).

Рали Швеция беше кръг №2 за сезон 2024 в световния рали шампионат (WRC). Това бе единствената надпревара в календара, която се провеждаше само на сняг. Отборите и пилотите изминаха общо 18 специални етапа с обща дължина от малко над 300 км

Лапи поведе в края на петъчния ден. Финландецът успя да избегне инциденти и грешки. Лапи се възползва и от проблемите на съотборниците си Тиери Нювил и От Танак, както и на Кале Рованпера.

Лапи водеше оспорвана битка с Такамото Кацута (Тойота). Японецът обаче катастрофира в началото на десетия специален етап. Това на практика позволи на Лапи да върне малко газта и да не предприема излишни рискове.

Финландецът започна днешния ден с повече от минута преднина спрямо Фурмо. В крайна сметка той спечели втора победа в кариерата си след тази в рали Финландия 2017. Лапи счупи рекорда за най-дълга пауза между победи в WRC. Предишният рекорд беше пет години и 359 дни и се държеше съвместно от Шекхар Мехта и Жан-Люк Терие.

Лапи е петият пилот на Хюндай, който печели старт от WRC. Това беше победа №29 в световния рали шампионат за южнокорейския производител и общо втора в Швеция.

„Чувствам се много добре. От доста време се стремях към тази втора победа. Иска ми се да кажа милион неща, но вероятно ще забравя много от тях“, сподели Лапи.

„Много благодаря на Сирил [Абитебул, президент на Хюндай Моторспорт и шеф на отбора]. Именно той ме задържа в отбора след много лошата втора половина на миналата година. Това е доста огромен контраст от онзи момент. Благодаря на отбора, както и на семейството ми.“

Лапи запази хладнокръвие и спокойствие, за да стигне до финала напълно невредим.  Въпреки че разликата в победата му бе намалена на 2.,6 сек, победата бе от значение за Лапи. Тази година финландецът кара с ограничена програма за Хюндай

Втори финишира Елфин Еванс. Пилотът на Тойота успя да се пребори за третото място с Фурмо. Така Еванс добави още един подиум към сметката си. Същевременно Фурмо записа първото си качване на почетната стълбица.

„За нас е много, много хубаво да сме на подиума, особено след като се върнахме в Рали1“, каза Фурмо. „Бяха две наистина трудни години, но ние никога не се отказахме. Да сме на подиума в Швеция е наистина специално. Честно казано, нямам думи, толкова е хубаво.“

Четвъртото място бе заето от Тиери Нювил. Състезателят на Хюндай успа да минимализира щетите и да спечели ценни точки в борбата за титлата. Пети остана Оливър Солберг с Шкода, който спечели рали Швеция в своята категория.

Следващите четири позиции бяха заети от други пилоти от WRC2- Сами Паяри, Георг Линаме, Рупе Корхонен и Мико Хейкила с автомобили на Тойота. Десети финишира частният пилот Лоренцо Бертели също с Тойота. В по-задната част на подреждането останаха Кале Рованпера (Тойота), От Танак (Хюндай), Грегоар Мюнстер (М-Спорт Форд) и пилота с български лиценз Николай Грязин (Ситроен).