Хелмут Марко отговори на коментарите на Фернандо Алонсо относно доминацията на Макс Верстапен. Съветникът на Ред Бул на практика се съгласи с казаното от испанеца по време на тестовете, че „19 пилоти от F1 вече си мислят, че няма как да спечелят тазгодишното първенство“. Марко все пак призна, че целта на отбора за тази година не е да спечели абсолютно всички състезания.
Верстапен е фаворит за спечелването на тазгодишната кампания. Пилотът на Ред Бул доминираше през последния сезон и спечели 19 от общо 22 състезания.
Тази година очакванията са Ред Бул да продължи доминацията си. Отборът от Милтън Кийнс направи сериозни промени в автомобила RB20 с цел да запази предимството си. В същото време голяма част от другите екипи изкопираха дизайна на RB19
Верстапен доминираше през първия ден от предсезонните тестове в Бахрейн. Трикратният световен шампион се чувстваше много комфортно зад волана на Ред Бул RB20 и не допусна никакви грешки. Така нидерландецът намекна за потенциала на новия автомобил на австрийския тим.
Темпото на Верстапен не остана незабелязано от Алонсо. Двукратният световен шампион се изказа доста песимистично относно борбата за световната титла и заяви, че „19 пилоти вече си мислят, че няма как да спечелят тазгодишния шампионат.“
„Не разполагам с кристална топка, за да знам какво правят другите. Мисля, че Макс ще бъде световен шампион, а Ред Бул ще продължи да доминира в спорта. Освен това концепцията, която те представиха тази година, също е голяма изненада. В момента просто трябва да ги наблюдаваме и да видим как ще се представят“, сподели тогава Алонсо.
„19 пилоти вече си мислят, че няма как да спечелят тазгодишния шампионат. Това се случва в 99% от случаите в кариерата ви. Това е брутален спорт“, добави пилотът на Астън Мартин.
Изказването на Алонсо привлече вниманието на Хелмут Марко. Австриецът на практика се съгласи с мнението на опитния испанец.
„Това е реалистично“, каза Марко. Разбира се, съветникът на Ред Бул побърза да добави следното: „Мисля, че във Ферари стават по-силни и че нещата могат да бъдат много оспорвани в квалификацията заради Макс и Льоклер, който е един от най-добрите в такива сесии. След това просто трябва да се гледат други неща, защото има и специфични за пистата параметри. Ако например не вземеш полпозишън в Монако или Сингапур, ще ти е трудно да спечелиш самото състезание“, добави съветникът на Ред Бул.
Целта на Ред Бул е ясна- спечелване на световния шампионат при конструкторите и окупиране на първите две места в класирането при пилотите. Марко обаче даде да се разбере, че неговият отбор не цели да спечели всички 24 старта
„Това не е нашата цел“, каза Марко. „Разбира се, искаме да се доближим до този мечтан резултат. Конкуренцията обаче се е приближила до нас. Нашата цел е да спечелим световния шампионат.“
„Но трябва да изчакаме и да видим. Тестовете са едно- все още не са разкрити всички карти- докато квалификацията в петък е нещо съвсем друго.“
Запитан защо се чувства „позитивно“ за предстоящата година, Марко отговори така: „Да, вече бяхме много успешни с автомобилите от 2022 и 2023 г.“
„Затова с цялото си ноу-хау успяхме да разработим концепция, която беше по-скоро революционна, отколкото еволюционна. Така можехме да стигнем до крайности, без да рискуваме да се провалим. Освен това думата консервативен просто не съществува в съзнанието на инженерите около Пиер Ваше и Ейдриън Нюи. Това, разбира се, също е част от ДНК-то на Ред Бул.“
„Изненадахме всички с този автомобил- един поглед към тесните въздушни кутии е достатъчен. Можете също така да видите, че цялото поле, да го наречем, беше базирано на нашия автомобил. Затова вярвам, че нашият аеропакет пасва най-добре“, завърши Хелмут Марко.
Analysing the data around an @Oracle Virtual Lap of the #BahrainGP 📈🇧🇭
Join Max and Seb from @RedBullSimRace on @EASportsF1 🎮
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 29, 2024