Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 0,3, 0,5 или цяла секунда – колко е преднината на Ред Бул...

0,3, 0,5 или цяла секунда – колко е преднината на Ред Бул RB20 и къде са останалите

4425
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Предсезонните тестове на отборите от Формула 1 още не са приключили, но всички са единодушни – от Ред Бул ще са най-бързи и през сезон 2024. Няма единодушие обаче по въпроса какъв е авансът на новия RB20 спрямо останалите болиди.

През първия ден от тестовете преди сезон 2024 Макс Верстапен бе най-бърз с над 1,1 сек пред Ландо Норис (Макларън). Това предизвика описания на представянето на Ред Бул RB20 като „плашещо“ и „застрашително“. Коментарите останаха анонимни – никой не иска да заяви в прав текст, че сезонът е решен преди първото състезание. През втория ден Серхио Перес остана втори – на 0,758 сек от Карлос Сайнц с Ферари. Мексиканският пилот обаче имаше известни технически проблеми през деня и загуби време. Въпреки това предположенията относно скоростта на RB20 не се промениха.

Въпросът е колко е авансът на Ред Бул като чиста скорост и дали е възможно в състезанията някой съперник все пак да се намеси в борбата за победи и подиуми. Изказаните през последните два дни мнения варират сериозно – от 0,3 до цяла 1 секунда.

Хелмут Марко например бе категоричен, че преднината на Ред Бул не надхвърля и половин секунда.

„Авансът не е толкова голям, колкото изглежда. През първия ден единствено ние правихме обиколки с нови гуми медиум в хладните вечерни часове. Това обяснява големия скок следобед“, заяви 80-годишният австриец.

„Нашата приблизителна оценка е, че реалната преднина е 0,3 сек“, допълни съветникът на Ред Бул в F1

Серхио Перес също не вярва, че тимът му е толкова далеч напред, колкото твърдят отделни наблюдатели и съперници.

„Определено мисля, че представянето е далеч по-близко, отколкото се говори“, заяви той след вчерашния си ден зад волана на RB20.

„Не смятам и че сме огледали съперниците по отношение на тяхната скорост. В момента сме съсредоточени върху нашата работа. Изключително заети сме със собствената си програма. Вероятно през последния ден ще се придобие по-ясна представа. Но най-добре да изчакаме следващата неделя (и Гран при на Бахрейн)“, обясни Перес.

„Като цяло RB20 със сигурност е стъпка напред. Миналогодишният ни болид доминираше така, че според мен всички очакваха да продължим с подобна концепция. Ред Бул обаче винаги ни изненадва и хората във фабриката са невероятно смели. Свършили са страхотна работа“, допълни мексиканският пилот на Ред Бул.

Два други екипа все пак изразиха мнение какво е предимството на Ред Бул спрямо всички останали. Информацията е на Ауто Мотор унд Шпорт и макар екипите да са посочени, е дадена без да се уточнява чие е изявлението.

Твърди се, че според Уилямс предимството на Ред Бул е 0,5 секунди. В Мерцедес били на мнение, че е цяла 1 секунда

„Не знам дали авансът им е 0,3, 0,1 или половин секунда. В момента е невъзможно да се прецени с какви количества горива и режими на двигателите карат всички“, заяви Карлос Сайнц, който бе най-бърз през втория ден от изпитанията.

„Но се вижда, че са с половин стъпка пред останалите. Те имаха повече време за развитие като се има предвид какво бе предимството тим през миналата година“, добави испанският пилот на Ферари.

Без да посочва конкретни числа шефът на Макларън в Гран при Андреа Стела заяви, че според него видимите промени дори може да не са най-големите в Ред Бул RB20.

„Трябва да призная, че реакцията ми като видях колата беше: „Леле!“ Ред Бул имаше такъв аванс през миналата година, че получи възможността да изпробва рано някои неща просто, за да провери дали работят. Някои от елементите в настоящата им конструкция са претърпели много сериозна еволюция, която определено изисква доста време за разработка. И скоростта им изглежда много сериозна. И същевременно бих казал, че е възможно най-големите промени да не са тези, които се виждат с просто око“, сподели Стела.

И докато общото мнение за Ред Бул е, че може би отново ще доминира в шампионата, то се очаква в битката зад тях да участват дори повече отбори в сравнение с миналия сезон.

„Едно нещо е ясно – Ред Бул е напред. Но между Ферари, Макларън, Астън Мартин и нас почти няма разлика“, заяви оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин

Според Хелмут Марко дори Виза РБ може да се включи в борбата на тези екипи.

„Ако [Даниел] Рикиардо не бе задържан от [Пиер] Гасли първия ден, щеше да запише второто по сила време“, бе убеден австриецът.

А колкото и условно да е сравнението на темпото в дълги серии по време на тестове, то състезателната симулация на Ферари от четвъртък даде повод за надежда, че може би Ред Бул все пак ще има конкуренция. Когато обаче Алекс Албон бе попитан дали смята, че другата седмица рекордът на пистата Сахир в Бахрейн, който е на Педро де ла Роса от 2005 г., ще бъде подобрен, отговорът на пилота на Уилямс гласеше:

„Според мен Макс ще е с 25 секунди аванс и в края на състезанието ще влезе да смени гуми, след което ще го подобри.“