Даниел Рикиардо ще получи ново шаси в Китай. Това потвърдиха от Виза РБ. Екипът ще направи опит да помогне на австралиеца да подобри представянето в следващите няколко старта.
Рикиардо имаше изключително труден старт на тазгодишната кампания. Опитният австралиец финишира извън топ 10 в първите три старта за годината и изоставаше от съотборника си Юки Цунода
Рикиардо трябва да подобри представянето си в следващите няколко състезания. Говори се, че той е получил ултиматум да стори това до края на този месец. В противен случай австралиецът може да бъде заменен от Лиам Лоусън още в Маями.
Осемкратният победител в F1 беше неприятно изненадан от показаното до този момент. Той предполага, че има някакъв сериозен проблем с автомобила, който не му позволява да разгърне пълния си потенциал. Заради това от Виза РБ решиха да предоставят ново шаси на Рикиардо от следващия рейс уикенд в Шанхай.
Състезателният директор на Виза РБ Алан Перман подчерта, че новото шаси е било конструирано така или иначе и не е било направено специално заради съмненията относно настоящия автомобил на Рикиардо.
„За мен шасито е голям къс карбон, към който закрепваме окачването, двигателя и скоростната кутия. Наистина е много малко вероятно да има проблеми с представянето на самото шаси“, сподели Перман.
„Въпреки това, имаме ново такова, което ще се появи в Китай. Има смисъл да го дадем на Даниел. Не на последно място, той се представя не толкова добре, докато Юки е супер щастлив и се чувства супер удобно там, където е. Ние нямаме предпочитания към пилотите.“
„За Рикиардо може би е добре просто да забрави за това, че има някакви проблеми с автомобила.“
Отборите от F1 понякога са откривали, че пилотите, оплаквали се от проблеми с шасито, често пъти са били прави. Перман обаче вярва, че случаят с Рикиардо няма да е такъв
„Понякога можете да измервате нещата, да поставяте шасита на платформи, да проверявате твърдостта и други подобни неща. Причината, поради която казвам, че това е малко вероятно, е, че това наистина не е фактор за разграничаване на производителността.“
„Спасителната клетка е това, което се нарича в правилника. Тя е там, за да се монтира от предното окачване, да се монтира от двигателя и да се осигури безопасността на пилота“, каза още спортният директор на Виза РБ.
„Не смятам, че това е фактор за разграничаване на резултатите. Това също така със сигурност не е нещо, от което искаме да се възползват пилотите. Щастлива случайност е, че ни предстои такова нещо и няма смисъл да го даваме на Юки.“
„Има смисъл да го дадем на Даниел. За да е ясно- няма да докараме ново шаси заради неговите проблеми. Просто всичко това някак си се съчетава“, каза още Перман.
Перман призна, че отборът трябва да подходи внимателно при настройката на автомобила за личните предпочитания на Рикиардо
„Това не е лесно, защото е трудно да се справиш с такива неща при определянето на настройките. Това, което не искаш да направиш, е да настроиш колата да бъде по-бавна. Ние бяхме много предпазливи в опита да я направим по-удобна, но не и по-бавна.“
„В един перфектен свят набираш настройките, даваш на пилота увереност и след това бавно се връщаш назад, за да постигнеш максимална ефективност. Няма причина Рикиардо да не може да кара автомобила такъв, какъвто е, особено в най-бързата му форма. Това е ясно. Сигурен съм, че той го разбира много добре. В крайна сметка това, което трябва да направим, е да му дадем най-бързия възможен автомобил“, завърши спортният директор на Виза РБ.
Рикиардо не кара в първата свободна тренировка за Гран при на Япония. Австралиецът отстъпи мястото си на Аюму Иваса. Младият японец записа първата си официална сесия с болид от F1.
Some more snaps from media day 🇯🇵 pic.twitter.com/OI4PPm2y0g
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) April 4, 2024