Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 2024 Гран при на Япония- възможни стратегии, налични гуми и коментари по...

2024 Гран при на Япония- възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието

743
0
Гран при на Япония 2024
снимка, Пирели

Гран при на Япония е четвърти кръг за сезон 2024 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на пистата Сузука с дължина 5.807 км и разположена в префектура Мие. Това е първият случай, в който Сузука приема състезание от F1 през пролетта.

Тази година състезанието в Япония беше преместено в началото на пролетта. Промяната беше свързана с избягване на тайфуните, които са типично явление за страната в началото на есента. Друга причина за преместването е състезанието в Япония да бъде по-близо до това в Китай.

Макс Верстапен ще потегли от полпозишън в днешната Гран при на Япония. Пилотът на Ред Бул спечели четвърта поредна квалификация от началото на сезон 2024 и трета поредна на Сузука. Нидерландецът е фаворит за спечелването на състезанието. До него на първа редица ще застане съотборникът му Серхио Перес. Мексиканецът остана на по-малко от десета спрямо Макс

На втора редица застават Ландо Норис (Макларън) и победителят от Австралия Карлос Сайнц с Ферари. Зад тях на трета редица са Фернандо Алонсо (Астън Мартин) и Оскар Пиастри с другия автомобил на Макларън. Седми и осми в днешната Гран при на Япония потеглят Люис Хамилтън (Мерцедес) и Шарл Льоклер (Ферари). Челната десетка допълват Джордж Ръсел (Мерцедес) и Юки Цунода (Виза РБ). Японецът ще опита да спечели първи точки в домашното си състезание.

Според Пирели, най-бързата стратегия в Япония ще бъде с две спирания в бокса. Пистата Сузука е известна с това, че натоварва доста гумите заради своите бързи завои и абразивен асфалт.

Първият вариант е потегляне със софт за 9-14 обиколки, след което смяна с хард. От обиколка 29-35 има нов питстоп за твърди гуми на Пирели, с които трябва да се завърши надпреварата.

Вторият вариант е стартиране с медиум за 13-18 обиколки, след което има стинт с хард до обиколка 34-40. После състезанието се завършва отново със средно твърдите гуми на Пирели.

Третата опция е старт със софт за първите 10-15 тура. После има стинт с хард и медиум гуми. Последната опция на Пирели за Гран при на Япония е потегляне с медиум за 11-18 тура, след което се правят два стинта с хард. Разбира се, една евентуална поява на кола за сигурност или промяна в метеорологичните условия ще разбърка стратегиите на отборите от F1.